İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300002 | Sosyolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU | C-129 | [email protected] | 7954 | Perşembe 15:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Temel sosyolojik kavramlar, olgular ve süreçler olarak öncelikle sosyal etkileşim tipleri, düzeyleri ve süreci. Sosyal etkileşim ağları ve bu ağların örüntüsü olan toplumun temel bileşeni olarak kültür; aile, ekonomi, din, eğitim, siyaset, hukuk gibi temel kurumlar birbirleri ile bağıntıları.
Dersin Amacı
Sosyoloji bilgisini oluşturan ana kavramlar, yaklaşımlar ve süreçler çerçevesinde sosyolojinin nasıl bir bilim olduğu ele alınacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 4 |
| P16 | Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma. | 4 |
| P24 | Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir. | P.3.5 | 1 |
| Ö3 | Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder. | P.7.4 | 1 |
| Ö4 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | P.12.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyolojik Perspektif |
| 2 | Sosyolojik Düşüncenin Gelişimi |
| 3 | Sosyoloji Teorileri |
| 4 | Sosyoloji Teorileri |
| 5 | Sosyolojik Araştırma Yöntemi |
| 6 | Sosyolojik Araştırma Yöntemi |
| 7 | Kültür |
| 8 | Toplumsallaşma |
| 9 | Toplum Ve Toplumsal Etkileşim |
| 10 | Toplumsal Gruplar Ve Formel Örgütler |
| 11 | Toplumsal Gruplar Ve Formel Örgütler |
| 12 | Toplumsal Sapma Ve Suç |
| 13 | Toplumsal Tabakalaşma |
| 14 | Toplumsal Tabakalaşma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Değişen Dünyada Sosyoloji, Veysel Bozkurt, 2005 |
| Sosyoloji Nedir?, Joseph Fichter , 2006 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | - | - | - | - |
| Ö2 | Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir. | - | - | - | - |
| Ö3 | Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder. | - | - | - | - |
| Ö4 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | - | - | - | 5 |
