İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04381030 | Tasarım Proje Yönetimi | 4 | Bahar | 8 | 2+2+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN | C-232 | [email protected] | 7539 | Çarşamba 12:00 - 13:00 |
Dersin İçeriği
Kapsamlı bir tasarım projesinin tamamlanması sürecinin tüm aşamalarını bireysel veya gurup çalışması içerisinde uygulamak.
Dersin Amacı
Tasarım yönetimine ait temel kavramları öğretmekle birlikte, sürecin stratejik, işlevsel, operasyonel ve sürdürülebilir yönlerini kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. | 5 |
P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 7 |
Ö2 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | P.6.2 | 7 |
Ö3 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | P.6.3 | 7 |
Ö4 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | P.6.4 | 7 |
Ö5 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.6.5 | 7 |
Ö6 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | P.6.6 | 7 |
Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 7 |
Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 7 |
Ö9 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | P.10.3 | 7 |
Ö10 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | 7 |
Ö11 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | P.10.5 | 7 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | P.10.6 | 7 |
Ö13 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 7 |
Ö14 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 7 |
Ö15 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | P.13.3 | 7 |
Ö16 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | P.13.4 | 7 |
Ö17 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 7 |
Ö18 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | P.13.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması |
2 | Tasarım proje yönetiminin tanımı, temel kavramlar |
3 | Tasarım proje yönetimi süreci ve çalışma şekli I |
4 | Tasarım proje yönetimi süreci ve çalışma şekli II |
5 | Tasarım firması, operasyonel tasarım yönetimi |
6 | İşlevsel tasarım yönetimi |
7 | Stratejik tasarım yönetimi |
8 | Ara sınav |
9 | Misafir konuşmacı: Firma temsilcisi |
10 | Örnek proje belirlenmesi ve çalışma guruplarının oluşturulması |
11 | Projenin planlanması – gurup çalışmaları I |
12 | Projenin planlanması – gurup çalışmaları II |
13 | Projenin planlanması – gurup çalışmaları III |
14 | Projenin tamamlanması ve sunulması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | MAZOTA B. B. (2005) Tasarım Yönetimi, MediaCat Kitapları. , BEST K. (2006) Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, AVA Publishing. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 2 | 20 | 40 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 154 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P10 | P13 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö11 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
Ö13 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö14 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö15 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö16 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö17 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö18 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |