İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04381029 Dijital Yayıncılık 4 Bahar 8 2+2+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN C-232 [email protected] 7539 Çarşamba
12:00 - 13:00
Dersin İçeriği
Hedef kitlenin dijital ortamda erişebileceği mecraları bilgisayar ortamında tasarlayarak ürün oluşturma.
Dersin Amacı
Günümüzde hızla yayılan dijitalleşme kavramını kullanarak bir algı oluşturmak ve dijital mecralara yönelik görsel çözümleme yetisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. 5
P5 Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir. 5
P8 Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini uygular. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. P.1.1 7
Ö2 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. P.1.2 7
Ö3 Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. P.1.3 7
Ö4 Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. P.1.4 7
Ö5 Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. P.1.5 7
Ö6 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. P.1.6 7
Ö7 Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. P.5.1 7
Ö8 Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. P.5.2 7
Ö9 Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. P.5.3 7
Ö10 Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. P.5.4 7
Ö11 Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. P.5.5 7
Ö12 Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. P.5.6 7
Ö13 Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. P.8.1 7
Ö14 Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. P.8.2 7
Ö15 Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. P.8.3 7
Ö16 Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. P.8.4 7
Ö17 Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.8.5 7
Ö18 Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. P.8.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dijital Yayıncılığın tanımı
2 Dijital yayıncılığın tarihçesi
3 Konseptlerin belirlenmesi ve seçilen konseptlere
4 Ortaya çıkan ürünlerin iletişim tasarım projesinde kullanılması
5 Dijitalin tanımı ve örnek projeler gösterilmesi
6 Uygun görsellerin seçilmesi ve konsept belirlenmesi
7 Ortaya çıkan dijital ürünlerin iletişim ürünü haline getirilmesi
8 Ara sınav
9 Proje ve tasarım metinlerinin sınıf içerisinde incelenmesi.
10 Proje 2: konularının belirlenmesi ve konsept oluşturma
11 Proje 2: uygulama I
12 Proje 2: uygulama II
13 Proje 2: uygulama III
14 Sunumlar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ZEEGAN L. (2007) Secrets of Digital Illustration: a master class in commercial image-making, RotoVision.. , WITHROW S. and HARRIS J. (2008) Vector Graphics and Illustration: A Master Class in Digital Image-making, RotoVision.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 8 4 32
Laboratuvar 0 0 0
Proje 4 10 40
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 146
Toplam Yük / 30 4,87
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5 P8
Ö1 Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. 5 5 5
Ö2 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. 5 5 5
Ö3 Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. 5 5 5
Ö4 Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. 5 5 5
Ö5 Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. 5 5 5
Ö6 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. 5 5 5
Ö7 Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. 5 5 5
Ö8 Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. 5 5 5
Ö9 Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. 5 5 5
Ö10 Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. 5 5 5
Ö11 Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. 5 5 5
Ö12 Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. 5 5 5
Ö13 Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. 5 5 5
Ö14 Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. 5 5 5
Ö15 Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. 5 5 5
Ö16 Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. 5 5 5
Ö17 Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. 5 5 5
Ö18 Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. 5 5 5