İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04381027 Sosyal Medya 4 Bahar 8 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK - [email protected]
Dersin İçeriği
Sosyal medya platformlarının incelenmesi ve sosyal medyaya yönelik içerik oluşturarak görsel çözümlemeler yapmak.
Dersin Amacı
Sosyal Medyayı içerik ve işlevsellik açısından ele alarak öğrencileri bilgilendirmek ve sosyal medyaya yönelik içerik oluşturmayı ve yönetmeyi kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İletişim biçim ve araçlarının gelişimi; Sosyal medyanın doğuşu ve gelişimi
2 Sosyal medyanın yapı taşları; İletişimin yeni yönü ve sosyal medya
3 Sosyal medyanın yarattığı etkileri
4 Sosyal medyada iletişim ve sosyal medya stratejisi
5 Sosyal medya platformları ve kullanımı: Sosyal ağ siteleri
6 Sosyal medya platformları ve kullanımı: Bloglar
7 Sosyal medya platformları ve kullanımı: İçerik toplulukları
8 Sosyal medya platformları ve kullanımı: Sanal dünyalar
9 Sosyal medya platformları ve kullanımı: İş birliğine dayalı yazarlık
10 Sosyal medyada hakla ilişkiler
11 Sosyal medyada hakla ilişkiler uygulamaları; Sosyal medya duyuruları, İtibar yönetimi, Kriz yönetimi
12 Sosyal medyada ölçüm süreci
13 Metrikler, temel performans göstergeleri ve yatırımın geri dönüşü hesaplamaları
14 Ölçüm ve analizlerde kullanılabilecek araç ve platformlar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ralph E.Hanson.Mass Communication : Living in a Media World. (2015). Sage. , Aleksej Heinze.Digital and Social Media Marketing : A Results-Driven Approach. (2016).Routledge.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0