İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04381027 | Sosyal Medya | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sosyal medya platformlarının incelenmesi ve sosyal medyaya yönelik içerik oluşturarak görsel çözümlemeler yapmak.
Dersin Amacı
Sosyal Medyayı içerik ve işlevsellik açısından ele alarak öğrencileri bilgilendirmek ve sosyal medyaya yönelik içerik oluşturmayı ve yönetmeyi kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İletişim biçim ve araçlarının gelişimi; Sosyal medyanın doğuşu ve gelişimi |
| 2 | Sosyal medyanın yapı taşları; İletişimin yeni yönü ve sosyal medya |
| 3 | Sosyal medyanın yarattığı etkileri |
| 4 | Sosyal medyada iletişim ve sosyal medya stratejisi |
| 5 | Sosyal medya platformları ve kullanımı: Sosyal ağ siteleri |
| 6 | Sosyal medya platformları ve kullanımı: Bloglar |
| 7 | Sosyal medya platformları ve kullanımı: İçerik toplulukları |
| 8 | Sosyal medya platformları ve kullanımı: Sanal dünyalar |
| 9 | Sosyal medya platformları ve kullanımı: İş birliğine dayalı yazarlık |
| 10 | Sosyal medyada hakla ilişkiler |
| 11 | Sosyal medyada hakla ilişkiler uygulamaları; Sosyal medya duyuruları, İtibar yönetimi, Kriz yönetimi |
| 12 | Sosyal medyada ölçüm süreci |
| 13 | Metrikler, temel performans göstergeleri ve yatırımın geri dönüşü hesaplamaları |
| 14 | Ölçüm ve analizlerde kullanılabilecek araç ve platformlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ralph E.Hanson.Mass Communication : Living in a Media World. (2015). Sage. , Aleksej Heinze.Digital and Social Media Marketing : A Results-Driven Approach. (2016).Routledge. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
