İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04381025 | Uluslararası İletişim | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, problem çözme, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Uluslararası iletişim, uluslararası iletişim kuramları, yeni dünya düzeni, küreselleşme, uluslararası haber ajansları, yeni enformasyon düzeni .
Dersin Amacı
Uluslararası iletişim ve güncel olayları takip etme yöntemlerini bilmek ve analizini yapabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 5 |
| P17 | İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile davranma becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | P.11.1 | 1 |
| Ö3 | Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. | P.17.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler |
| 2 | Uluslararası iletişim. İletişimin uluslararasılaşması ve küreselleşmesi arasındaki ilişki. |
| 3 | Uluslararası iletişim kuramları |
| 4 | Küreselleşme kavramı ve tanımları, farklı bağlamlarda küreselleşme olgusu, Küreselleşmenin iktisadi, kültürel, ekolojik ve ulus devlet boyutu. |
| 5 | Yeni dünya düzeninin parametreleri ve karakteristikleri |
| 6 | Yeni iletişim teknolojilerinin özellikleri, bu teknolojilerin yeniden yapılanması ve iletişimin uluslararasılaşması/küreselleşmesi bakımından sağladığı olanaklar |
| 7 | Yeni Dünya düzeni ve kapitalizmin yeniden yapılanması sürecinde uluslararası iletişim politikalarının dönüşmesi. |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Yeni uluslararası iletişim düzeninde Türkiye'nin yeri ve bunun iletişim düzenindeki yansımaları |
| 10 | Uluslararası iletişimde şirketlerin temel eğilimleri ve küresellik yerellik arasındaki gerilim ve uyum. |
| 11 | Uluslararası haber ajansları ve dengesiz iletişim akışı tartışmaları |
| 12 | Uluslararası iletişimde farklı yaklaşımlar: Medya emperyalizmi tartışmaları, kültürel kimlik sorunu. |
| 13 | Yeni uluslararası enformasyon ve iletişim düzeni, uluslararası iletişimde haklar ve değerler mücadelesi. |
| 14 | Uluslararası iletişim bağlamında kültür emperyalizmi tartışmaları ve kültür ve politika sorunu. -Uluslararası iletişim ve internet |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Meltem Bostancı(2013). Uluslararası İletişim Ekonomi Politiği /İletişim Politikalarında Küreselleşme. Chiviyazıları Yayınev , Gonca Yıldırım(2015). Uluslararası Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Diplomasisi. Beta Basım Yayım. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 19 | 19 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 19 | 19 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P11 | P17 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | - | 5 | - |
| Ö3 | Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. | - | - | 5 |
