İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04380027 Bitirme Tezi II 4 Bahar 8 1+0+0 8 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yon
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Bitirme Projesi I dersinin devamı niteliğinde olan bu derste, ilk dönem başlatılan proje geliştirilerek tamamlanır ve sunulur.
Dersin Amacı
Bir tasarım probleminin tanımlanması, geliştirilmesi, tasarlanması, uygulanması ve sunulması sürecini kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. 5
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. P.6.1 7
Ö2 Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. P.6.2 7
Ö3 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. P.6.3 7
Ö4 Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. P.6.4 7
Ö5 Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.6.5 7
Ö6 Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. P.6.6 7
Ö7 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 7
Ö8 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 7
Ö9 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. P.10.3 7
Ö10 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. P.10.4 7
Ö11 Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. P.10.5 7
Ö12 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. P.10.6 7
Ö13 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 7
Ö14 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. P.13.2 7
Ö15 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. P.13.3 7
Ö16 Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. P.13.4 7
Ö17 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. P.13.5 7
Ö18 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. P.13.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Proje uygulama VI
2 Proje uygulama V
3 Proje uygulama VI
4 Geribildirimler
5 Proje uygulama VII
6 Proje uygulama VIII
7 Proje uygulama IX
8 Ara sınav
9 Proje uygulama X
10 Proje uygulama XI
11 Proje uygulama XII
12 Projelerin tamamlanması ve geribildirimler
13 Son düzeltmelerin yapılması
14 Projelerin sunulması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Emre Becer (2015). İletişim ve Grafik Tasarım: Dost Kitabevi Yayınları. , Tevfik Fikret Uçar (20145). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım: İnkılap Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 60 60
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 50 50
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 50 50
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 50 50
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 240
Toplam Yük / 30 8
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P10 P13
Ö1 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. 5 5 5
Ö2 Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. 5 5 5
Ö3 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. 5 5 5
Ö4 Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. 5 5 5
Ö5 Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. 5 5 5
Ö6 Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. 5 5 5
Ö7 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. 5 5 5
Ö8 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. 5 5 5
Ö9 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. 5 5 5
Ö10 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. 5 5 5
Ö11 Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. 5 5 5
Ö12 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. 5 5 5
Ö13 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. 5 5 5
Ö14 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. 5 5 5
Ö15 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. 5 5 5
Ö16 Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. 5 5 5
Ö17 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. 5 5 5
Ö18 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. 5 5 5