İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04380027 | Bitirme Tezi II | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yon |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bitirme Projesi I dersinin devamı niteliğinde olan bu derste, ilk dönem başlatılan proje geliştirilerek tamamlanır ve sunulur.
Dersin Amacı
Bir tasarım probleminin tanımlanması, geliştirilmesi, tasarlanması, uygulanması ve sunulması sürecini kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. | 5 |
P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 7 |
Ö2 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | P.6.2 | 7 |
Ö3 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | P.6.3 | 7 |
Ö4 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | P.6.4 | 7 |
Ö5 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.6.5 | 7 |
Ö6 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | P.6.6 | 7 |
Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 7 |
Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 7 |
Ö9 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | P.10.3 | 7 |
Ö10 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | 7 |
Ö11 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | P.10.5 | 7 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | P.10.6 | 7 |
Ö13 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 7 |
Ö14 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 7 |
Ö15 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | P.13.3 | 7 |
Ö16 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | P.13.4 | 7 |
Ö17 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 7 |
Ö18 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | P.13.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Proje uygulama VI |
2 | Proje uygulama V |
3 | Proje uygulama VI |
4 | Geribildirimler |
5 | Proje uygulama VII |
6 | Proje uygulama VIII |
7 | Proje uygulama IX |
8 | Ara sınav |
9 | Proje uygulama X |
10 | Proje uygulama XI |
11 | Proje uygulama XII |
12 | Projelerin tamamlanması ve geribildirimler |
13 | Son düzeltmelerin yapılması |
14 | Projelerin sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Emre Becer (2015). İletişim ve Grafik Tasarım: Dost Kitabevi Yayınları. , Tevfik Fikret Uçar (20145). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım: İnkılap Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 | 50 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 50 | 50 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 240 | ||
Toplam Yük / 30 | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P10 | P13 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö11 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
Ö13 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö14 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö15 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö16 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö17 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö18 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |