İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04371023 | Multimedya Uygulamaları | 4 | Güz | 7 | 3+2+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN | C-232 | [email protected] | 7539 | Çarşamba 12:00 - 13:00 |
Dersin İçeriği
İletişim sorununa göre hangi multimedya bileşenlerinin kullanılacağını belirlemek ve multimedya projeleri tasarlayıp uygulamak.
Dersin Amacı
Projeleri tasarlarken multimedya bileşenlerini bir arada kullanarak tasarım yapma becerisini sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 |
P5 | Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir. | 5 |
P8 | Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | P.1.4 | 7 |
Ö5 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | P.1.5 | 7 |
Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | P.1.6 | 7 |
Ö7 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | P.5.1 | 7 |
Ö8 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | P.5.2 | 7 |
Ö9 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | P.5.3 | 7 |
Ö10 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | P.5.4 | 7 |
Ö11 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | P.5.5 | 7 |
Ö12 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | P.5.6 | 7 |
Ö13 | Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. | P.8.1 | 7 |
Ö14 | Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. | P.8.2 | 7 |
Ö15 | Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. | P.8.3 | 7 |
Ö16 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. | P.8.4 | 7 |
Ö17 | Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.8.5 | 7 |
Ö18 | Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. | P.8.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması |
2 | Multimedya kavramı tanım ve uygulama alanları |
3 | Örnek projelerin gösterilmesi |
4 | Örnek proje uygulaması |
5 | Örnek proje uygulaması |
6 | Storyboardların sunumu |
7 | Hikâyenin teknik uygulama ve multimedya platformlarının seçilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | Örnek proje uygulaması I |
10 | Örnek proje uygulaması II |
11 | Örnek proje uygulaması III |
12 | Eleştiri ve geribildirimler |
13 | Projelerin düzeltilmesi ve tamamlanması |
14 | Projelerin sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | CHAPMAN N., CHAPMAN J. (2007) Digital Multimedia, London: Wiley , CAWKELL, T. (1996) The Multimedia Handbook, New York: Routledge. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 4 | 32 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 8 | 32 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 154 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P8 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö11 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö12 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
Ö13 | Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö14 | Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö15 | Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. | 5 | 5 | 5 |
Ö16 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö17 | Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö18 | Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |