İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04370026 Staj 4 Güz 7 0+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Görsel iletişim tasarımcısının mesleki kapsamı bilmesi, okulda verilen bilgilerin gerçek hayattaki karşılığını bulabilmesi, profesyonel yaşamın iç dinamiklerini kavraması, projeler ve uygulayıcı/denetleyici kişiler arasındaki sosyal ilişkileri kurabilmesi, çalışma disiplinini ve temposuna ayak uydurabilmesi, eskizle başladığı çalışmaları final noktasına kadar taşıyabilmesi, çalışmaları takip edebilmesi ve ekip arkadaşları ve proje yöneticileri başarılı iletişim kurabilmesi.
Dersin Amacı
Görsel iletişim tasarımcısının profesyonel yaşamda karşılaşacağı mesleki ve yönetsel problemleri önceden tecrübe edip, süreçlerden haberdar olarak kendisini sektöre hazırlayabilmesine yönelik projeler üzerinde çalışmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 5
P17 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile davranma becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. P.14.1 7
Ö2 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. P.14.2 7
Ö3 Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. P.14.3 7
Ö4 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. P.14.4 7
Ö5 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. P.14.5 7
Ö6 Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. P.14.6 7
Ö7 Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. P.17.1 7
Ö8 Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder. P.17.2 7
Ö9 Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular. P.17.3 7
Ö10 Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder. P.17.4 7
Ö11 Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir. P.17.5 7
Ö12 Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir. P.17.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Alan Çalışması
2 Alan Çalışması
3 Alan Çalışması
4 Alan Çalışması
5 Alan Çalışması
6 Alan Çalışması
7 Alan Çalışması
8 Alan Çalışması
9 Alan Çalışması
10 Alan Çalışması
11 Alan Çalışması
12 Alan Çalışması
13 Alan Çalışması
14 Alan Çalışması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Özmutlu, A. (2014). Kendine Özgü Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri Ve Kriterleri Açısından Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarının Giriş/Özel Yetenek Sınavları, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun. Timuçin, A. (2000). Estetik. İstanbul: Bulut Yayınları. Türkdoğan, G. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Yıldırım, A. (2011). Eleştirel Pedagoji; Paul Freire ve Ivan Illich'in Eğitim Anlayışı Üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması 1 100 (%)
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 160 160
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 160
Toplam Yük / 30 5,33
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P14 P17
Ö1 Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. 5 5
Ö2 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. 5 5
Ö3 Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. 5 5
Ö4 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. 5 5
Ö5 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. 5 5
Ö6 Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. 5 5
Ö7 Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. 5 5
Ö8 Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder. 5 5
Ö9 Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular. 5 5
Ö10 Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder. 5 5
Ö11 Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir. 5 5
Ö12 Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir. 5 5