İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04370025 Transmedya Hikayeciliği 4 Güz 7 3+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Huri Deniz KARCI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; transmedya anlatılarının kavramsal boyutu, tarihsel süreci, hikaye oluşturma aşamaları, medyalararası kurduğu iletişim; postmodern anlatıların medya ve marka etkileşimi gibi konular oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere çeşitli reklam uygulamalarından, sosyal sorumluluk projelerine kadar geniş yelpazede farklı amaçlarla kullanılan transmedya anlatı stratejilerini yeni medya teknolojisinin sağladığı olanaklar çerçevesinde tartışabilecekleri temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P11 İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. P.10.3 1,5
Ö4 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. P.11.1 1
Ö5 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. P.11.2 1
Ö6 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. P.11.3 1,5
Ö7 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. P.11.4 1,5
Ö8 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 1
Ö9 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. P.13.2 1
Ö10 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. P.13.3 1
Ö11 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. P.13.5 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme, Transmedyaya Giriş
2 Transmedya Kavramı Üzerine, Transmedyayla İlgili Diğer Kavramlar, Tanınmış Transmedya Örnekleri
3 Tanınmış Transmedya Örnekleri-Sunumlar
4 Transmedya Başarı Kriterleri, Hikaye Anlatıcılığı Üzerine
5 Transmedya Hikayeciliği Nedir? Transmedya Hikayeciliği kavramına tarihsel bir bakış
6 Tranemedya Hikayeciliği Türleri
7 Transmedya Yapı Taşı Kavramlar
8 ARA SINAV
9 Jenkins'in 7 Temel Transmedya Hikayeciliği İlkesi
10 Jenkins'in 7 Temel Transmedya Hikayeciliği İlkesi, Masal Uygulamaları
11 Transmedya Markalaşması
12 Transmedya Markalaşması-Örnek Marka İncelemeleri
13 Transmedya Markalaşması Uygulamaları
14 Transmedya Markalaşması Uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Elizabeth Evans (2011). Transmedia Television: Audiences, New Media and Daily Life, YY: Routledge.
Kalogeras, S. (2014).Transmedia Storytelling and the New Era of Media Convergence in Higher Education, UK: Palgrave Macmillan.
Thon, J. (2016). Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture, USA: University of Nebraska Press.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 9 3 27
Ara Sınav 1 9 9
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 12 12
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11 P13
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. 5 - -
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. 5 - -
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. 5 - -
Ö4 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. - 5 -
Ö5 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. - 5 -
Ö6 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. - 5 -
Ö7 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. - 5 -
Ö8 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - - 5
Ö9 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. - - 5
Ö10 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. - - 5
Ö11 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. - - 5