İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04361014 | Medya İlişkileri | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kamuoyu, medya denetim, medyanın halkla ilişkiler ve halkla ilişkilerin medyaya bakışı öğrenilecektir.
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler ve medya arasında sıkı bir bağ vardır. Faaliyet alanları bakımından halkla ilişkiler medyaya ricacı olan pozisyonda gözükmesine rağmen yönlendirme anlamında halkla ilişkiler medyanın içeriğini ve konseptini belirleyecek güce sahiptir. Halkla ilişkiler ve medya ilişkisinin analizi hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. | 5 |
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
| P16 | Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | P.10.3 | 5 |
| Ö4 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | 5 |
| Ö5 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | P.10.6 | 5 |
| Ö6 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | P.12.1 | 1 |
| Ö7 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | P.12.2 | 1 |
| Ö8 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 1 |
| Ö9 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | P.13.6 | 5 |
| Ö10 | Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. | P.16.1 | 5 |
| Ö11 | Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. | P.16.2 | 1 |
| Ö12 | Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. | P.16.4 | 1,5 |
| Ö13 | Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. | P.16.6 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler |
| 2 | Halkla İlişkiler ve Medya |
| 3 | Halkla İlişkilerin Medyaya Bakış Açısı |
| 4 | Halkla İlişkiler ve Geleneksel Medya |
| 5 | Halkla İlişkiler ve Yeni Medya |
| 6 | Halkla İlişkiler ile Gazeteciler Arasındaki İlişkiler |
| 7 | Baudrillard ve Medya Gerçekliği |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Chomsky ve Medya Denetimi |
| 10 | Medyanın Karar Verme Sürecine Etkileri |
| 11 | Barnum ve Medya İkiliği |
| 12 | Medyaya Eleştirel Bakş |
| 13 | Medyaya Düşman Yetiştirmek |
| 14 | Değerlendirme ve Sonuç |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sosyal Medya Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama Dr. Yeşim Güçdemir DERİN YAYINLARI , Sosyal Medya Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama Dr. Yeşim Güçdemir DERİN YAYINLARI |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 42 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,40 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 1 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P12 | P13 | P16 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | - | - | 5 | - |
| Ö10 | Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. | - | - | - | 5 |
| Ö11 | Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. | - | - | - | 5 |
| Ö12 | Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. | - | - | - | 5 |
| Ö13 | Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. | - | - | - | 5 |
