İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04361014 Medya İlişkileri 3 Bahar 6 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kamuoyu, medya denetim, medyanın halkla ilişkiler ve halkla ilişkilerin medyaya bakışı öğrenilecektir.
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler ve medya arasında sıkı bir bağ vardır. Faaliyet alanları bakımından halkla ilişkiler medyaya ricacı olan pozisyonda gözükmesine rağmen yönlendirme anlamında halkla ilişkiler medyanın içeriğini ve konseptini belirleyecek güce sahiptir. Halkla ilişkiler ve medya ilişkisinin analizi hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P12 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
P16 Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. P.10.3 5
Ö4 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. P.10.4 5
Ö5 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. P.10.6 5
Ö6 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. P.12.1 1
Ö7 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. P.12.2 1
Ö8 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 1
Ö9 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. P.13.6 5
Ö10 Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. P.16.1 5
Ö11 Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. P.16.2 1
Ö12 Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. P.16.4 1,5
Ö13 Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. P.16.6 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler
2 Halkla İlişkiler ve Medya
3 Halkla İlişkilerin Medyaya Bakış Açısı
4 Halkla İlişkiler ve Geleneksel Medya
5 Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
6 Halkla İlişkiler ile Gazeteciler Arasındaki İlişkiler
7 Baudrillard ve Medya Gerçekliği
8 Ara sınav
9 Chomsky ve Medya Denetimi
10 Medyanın Karar Verme Sürecine Etkileri
11 Barnum ve Medya İkiliği
12 Medyaya Eleştirel Bakş
13 Medyaya Düşman Yetiştirmek
14 Değerlendirme ve Sonuç
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sosyal Medya Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama Dr. Yeşim Güçdemir DERİN YAYINLARI , Sosyal Medya Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama Dr. Yeşim Güçdemir DERİN YAYINLARI
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 42
Toplam Yük / 30 1,40
Dersin AKTS Kredisi: 1
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P12 P13 P16
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. 5 - - -
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. 5 - - -
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. 5 - - -
Ö4 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. 5 - - -
Ö5 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. 5 - - -
Ö6 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. - 5 - -
Ö7 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. - 5 - -
Ö8 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - - 5 -
Ö9 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. - - 5 -
Ö10 Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. - - - 5
Ö11 Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. - - - 5
Ö12 Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. - - - 5
Ö13 Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. - - - 5