İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04361013 Göstergebilim 3 Bahar 6 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sosyal Bilimlerde ve İletişim Araştırmalarında Araştırma Yapmanın Tarihi ve Bazı Temel Kavramları Hatırlama: Bilim, Kuram, Deneyim, Ampirik, Rasyonel. Metin Analizi: Göstergebilim ve Eleştirel Dilbilim, İdeolojik Çözümlemeler, İdeoloji-anlam-kod- temsil vb kavramları gözden geçirmek
Dersin Amacı
Bu derste göstergebilimin kuram ve ilkelerinin öğretilmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P11 İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. P.10.3 1,5
Ö4 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. P.11.1 1
Ö5 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. P.11.2 1
Ö6 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 1
Ö7 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. P.13.2 1
Ö8 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. P.13.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Göstergebilim kavramı ve tarihçesi
2 Gösterge türleri
3 Anlamlandırma süreci
4 Saussure
5 Anlatı çözümlemesi
6 Dilsel gösterge
7 Metin çözümlemesi
8 Ara sınav
9 Düz anlam
10 Yan anlam
11 İkonik göstergeler
12 Genel değerlendirme
13 Metin Çözümlemesi
14 Genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Göstergebilime giriş, Fatma Erkman Akersoy
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 42
Toplam Yük / 30 1,40
Dersin AKTS Kredisi: 1
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11 P13
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. 5 - -
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. 5 - -
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. 5 - -
Ö4 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. - 5 -
Ö5 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. - 5 -
Ö6 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - - 5
Ö7 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. - - 5
Ö8 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. - - 5