İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04351012 Medya ve Siyaset 3 Güz 5 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK C-Z26 [email protected] 7262 Çarşamba
13:30 - 17:00
Dersin İçeriği
Dersin ilgili oluğu tarihsel süreç, kitlesel iletişim araçlarının, insanoğlu tarafından siyasi bir ifade tarzı ve bir enstrüman olarak kullanılmaya başladığı noktadan hareketle, günümüze kadar devam eden bir zaman aralığı olup, özellikle Türkiye'de ortaya çıkan siyaset ve basınla ilgili gelişmeler birbiriyle ilişkilendirilerek ve eleştirel bir bakışla değerlendirilmektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, önce batıda ve daha sonra ülkemizde siyaset-basın ilişkisini siyaset, basın, toplum ve ekonomi bağlamında değerlendirmek ve buradan hareketle konulara, analitik ve eleştirel bir bakış açısından bakarak saptamalar yapmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
P14 Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 5
P16 Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. P.12.1 1
Ö2 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. P.12.2 1
Ö3 Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. P.12.3 5
Ö4 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. P.12.4 1,5
Ö5 Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.12.5 5
Ö6 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 1
Ö7 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. P.13.3 5
Ö8 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. P.13.5 5
Ö9 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. P.13.6 5
Ö10 Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. P.14.1 5
Ö11 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. P.14.2 5
Ö12 Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. P.14.3 5
Ö13 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. P.14.4 5
Ö14 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. P.14.5 5
Ö15 Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. P.14.6 5
Ö16 Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. P.16.1 1
Ö17 Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. P.16.2 5
Ö18 Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular. P.16.3 5
Ö19 Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. P.16.4 5
Ö20 Sentez: İnsan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkileri gözeterek özgün projeler üretir. P.16.5 5
Ö21 Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. P.16.6 5,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Oryantasyon ve tanışma ve dersin genel konuları, yararlanılacak kaynak eserler, amaç ve alt amaçları üzerine konuşma
2 Medya kavramı, gelişimi ve gücü
3 Siyaset Nedir
4 İktidar ve Siyasal İktidar
5 Medyanın Kamusal Görevleri
6 Medya- Siyaset İlişkisinin temeli
7 Medyanın Dördüncü güç olma özelliği
8 Ara sınav
9 Dünyada ve ülkemizde medyanın gelişimi
10 Medya'nın Demokrasiye olan etkisi
11 Çeşitli Siyasal Sistemlerde Medya
12 Türkiyede medyanın ortaya çıkışı
13 İlk Dönem medya - siyaset ilişkileri
14 1980 Sonrası dönem medya- siyaset ilişkileri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Demir, Vedat(2007). Türkiye'de Medya ve Siyaset İlişkisi, Beta Yayınları Dursun, Davut (2006).Siyaset Bilimi, Beta Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 42
Toplam Yük / 30 1,40
Dersin AKTS Kredisi: 1
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12 P13 P14 P16
Ö1 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. 5 - - -
Ö2 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. 5 - - -
Ö3 Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. 5 - - -
Ö4 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. 5 - - -
Ö5 Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. 5 - - -
Ö6 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - 5 - -
Ö7 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. - 5 - -
Ö8 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. - 5 - -
Ö9 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. - 5 - -
Ö10 Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. - - 5 -
Ö11 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. - - 5 -
Ö12 Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. - - 5 -
Ö13 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. - - 5 -
Ö14 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. - - 5 -
Ö15 Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. - - 5 -
Ö16 Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. - - - 5
Ö17 Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. - - - 5
Ö18 Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular. - - - 5
Ö19 Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. - - - 5
Ö20 Sentez: İnsan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkileri gözeterek özgün projeler üretir. - - - 5
Ö21 Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. - - - 5