İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04351010 Yaratıcı Yazarlık 3 Güz 5 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Teorik anlatım, ödev, sunum, takım çalışması, örnek durum analizleri, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Huri Deniz KARCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Huri Deniz KARCI C-Z24 [email protected] 7540 Perşembe
10:00 - 11:00
Dersin İçeriği
Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları; ikna kavramı, ikna-yaratıcılık ilişkisi, ikna kuramları, yaratıcılık-beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce geliştirme teknikleri, yaratıcı yazma, yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, YZ-insan yaratıcı yazarlık karşılaştırması, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Yaratıcı yazarlık ve ikna üzerine kuramsal bilgiler vermek ve uygulamalar yaptırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P11 İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. 5
P12 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. P.11.1 1
Ö2 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. P.11.2
Ö3 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. P.11.3
Ö4 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. P.11.4
Ö5 Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.11.5 7
Ö6 Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. P.11.6
Ö7 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. P.12.1 7
Ö8 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. P.12.2 7
Ö9 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. P.12.4 7
Ö10 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 7
Ö11 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. P.13.2 7
Ö12 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. P.13.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve ders hakkında genel bilgilerin verilmesi
2 Yaratıcılık Kavramı üzerine
3 İkna Kavramı Üzerine, İkna-yaratıcılık İlişkisi
4 İkna Kuramları-I: Retorik Kuramı
5 İkna Kuramları-I: Retorik Kuramı-Reklam Analizleri-Sunum/Tasarım
6 İkna Kuramları-II: Cialdini
7 İkna Kuramları-II: Cialdini-Örnek Durum Analizleri
8 Ara Sınav
9 Yaratıcılık-Beyin İlişkisi: David Eagleman "The Creative Mind" Belgeseli
10 Yaratıcı Düşünce, Yaratıcı Düşünce Geliştirme Adımları
11 Reklam filmi senaryo yazımı
12 Reklam filmi senaryo yazımı
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ray Bradbury (2015). Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Altıkırkbeş Basın Yayın , Müge Elden (2016). Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 42
Toplam Yük / 30 1,40
Dersin AKTS Kredisi: 1
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P11 P12 P13
Ö1 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. 5 - -
Ö2 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. 5 - -
Ö3 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. 5 - -
Ö4 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. 5 - -
Ö5 Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. 5 - -
Ö6 Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. 5 - -
Ö7 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. - 5 -
Ö8 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. - 5 -
Ö9 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. - 5 -
Ö10 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - - 5
Ö11 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. - - 5
Ö12 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. - - 5