İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04351010 | Yaratıcı Yazarlık | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teorik anlatım, ödev, sunum, takım çalışması, örnek durum analizleri, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Huri Deniz KARCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Huri Deniz KARCI | C-Z24 | [email protected] | 7540 | Perşembe 10:00 - 11:00 |
Dersin İçeriği
Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları; ikna kavramı, ikna-yaratıcılık ilişkisi, ikna kuramları, yaratıcılık-beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce geliştirme teknikleri, yaratıcı yazma, yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, YZ-insan yaratıcı yazarlık karşılaştırması, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Yaratıcı yazarlık ve ikna üzerine kuramsal bilgiler vermek ve uygulamalar yaptırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 5 |
| P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. | 5 |
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | P.11.1 | 1 |
| Ö2 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | P.11.2 | |
| Ö3 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | P.11.3 | |
| Ö4 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | P.11.4 | |
| Ö5 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.11.5 | 7 |
| Ö6 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | P.11.6 | |
| Ö7 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | P.12.1 | 7 |
| Ö8 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | P.12.2 | 7 |
| Ö9 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | P.12.4 | 7 |
| Ö10 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 7 |
| Ö11 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 7 |
| Ö12 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgilerin verilmesi |
| 2 | Yaratıcılık Kavramı üzerine |
| 3 | İkna Kavramı Üzerine, İkna-yaratıcılık İlişkisi |
| 4 | İkna Kuramları-I: Retorik Kuramı |
| 5 | İkna Kuramları-I: Retorik Kuramı-Reklam Analizleri-Sunum/Tasarım |
| 6 | İkna Kuramları-II: Cialdini |
| 7 | İkna Kuramları-II: Cialdini-Örnek Durum Analizleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Yaratıcılık-Beyin İlişkisi: David Eagleman "The Creative Mind" Belgeseli |
| 10 | Yaratıcı Düşünce, Yaratıcı Düşünce Geliştirme Adımları |
| 11 | Reklam filmi senaryo yazımı |
| 12 | Reklam filmi senaryo yazımı |
| 13 | Öğrenci sunumları |
| 14 | Öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ray Bradbury (2015). Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Altıkırkbeş Basın Yayın , Müge Elden (2016). Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 42 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,40 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 1 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 | P12 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | 5 | - | - |
| Ö3 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | 5 | - | - |
| Ö4 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | 5 | - | - |
| Ö5 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | - | - |
| Ö6 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | 5 | - | - |
| Ö7 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | - | 5 | - |
| Ö8 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | - | 5 | - |
| Ö9 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | - | 5 | - |
| Ö10 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | - | 5 |
| Ö11 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | - | - | 5 |
| Ö12 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | - | - | 5 |
