İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04351009 | Siyasal İletişim Kampanyaları | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-Z28 | [email protected] | 7262 | Çarşamba 13:30 - 17:00 |
Dersin İçeriği
Siyasal iletişimde profesyonelleşme süreci ve nedenleri, siyasal pazarlama, siyasal kampanya planlamasında bütünleşik pazarlama yaklaşımı, siyasal kampanya stratejisi, siyasal pazar, siyasal iletişimde hedef kitle, siyasal kampanya iletişimi, siyasal reklam, halkla ilişkiler, siyasal marka gibi konu başlıkları ve örnek olay analizleriyle ders işlenecektir.
Dersin Amacı
1. Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek. 2.Siyasal iletişimi hem geleneksel hem de eleştirel bir perspektif içerisinde çözümlemek. 3. Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koymak 4.Politik konuşma ve politik söylem üzerinde medya etkilerini çözümlemek. 5. Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koymak 6.Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları belirlemek 7.Bireyin siyasetin bir öznesi olabilmesinde sivil toplumun, sivil itaatsizlik eylemlerinin, yeni toplumsal hareketlerin rolünü ortaya koymak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. | 5 |
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
| P14 | Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | 5 |
| P16 | Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | P.12.1 | 1 |
| Ö2 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | P.12.2 | 1 |
| Ö3 | Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. | P.12.3 | 5 |
| Ö4 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | P.12.4 | 1,5 |
| Ö5 | Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.12.5 | 1 |
| Ö6 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 5 |
| Ö7 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | P.13.3 | 5 |
| Ö8 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | |
| Ö9 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | P.13.6 | |
| Ö10 | Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. | P.14.1 | 5 |
| Ö11 | Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. | P.14.2 | 5 |
| Ö12 | Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. | P.14.3 | 5 |
| Ö13 | Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. | P.14.4 | 5 |
| Ö14 | Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. | P.14.5 | 5 |
| Ö15 | Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. | P.14.6 | 5 |
| Ö16 | Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. | P.16.1 | 1 |
| Ö17 | Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. | P.16.2 | 5 |
| Ö18 | Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular. | P.16.3 | 5 |
| Ö19 | Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. | P.16.4 | 5 |
| Ö20 | Sentez: İnsan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkileri gözeterek özgün projeler üretir. | P.16.5 | 5 |
| Ö21 | Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. | P.16.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Siyasal iletişimle ilgili kavramsal çerçeve. |
| 2 | Siyasal iletişim - demokrasi ilişkisi. |
| 3 | Siyasal iletişim olgu ve süreci. |
| 4 | Siyasal iletişimin aktörleri. |
| 5 | Siyasal iletişim - propaganda farkı. |
| 7 | Partilerin diğer kuruluşlarla ilişkisi |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Parti içi iletişim ve karar süreçleri. |
| 10 | Seçmenlerin oy vermedeki davranışları. |
| 11 | Siyasal iletişimin oy kararındaki etkisi. |
| 12 | Siyasal kampanyalar. |
| 13 | Siyasal kampanyalar. |
| 14 | Kitle iletişim araçları - siyaset ilişkisi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gürbüz, E. ve İnal, E. (2004). Siyasal Pazarlama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Heywood, A. (2006). Siyaset, Özipek, B.B. ve ark. (çev.), Liberte Yayınları, Ankara, Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Siyasal İletişimin Olgu ve Süreci, 37. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 1 | 13 | 13 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 | P13 | P14 | P16 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | - | 5 | - | - |
| Ö8 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | - | 5 | - | - |
| Ö10 | Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. | - | - | 5 | - |
| Ö11 | Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. | - | - | 5 | - |
| Ö12 | Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. | - | - | 5 | - |
| Ö13 | Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. | - | - | 5 | - |
| Ö14 | Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. | - | - | 5 | - |
| Ö15 | Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. | - | - | 5 | - |
| Ö16 | Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. | - | - | - | 5 |
| Ö17 | Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. | - | - | - | 5 |
| Ö18 | Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular. | - | - | - | 5 |
| Ö19 | Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. | - | - | - | 5 |
| Ö20 | Sentez: İnsan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkileri gözeterek özgün projeler üretir. | - | - | - | 5 |
| Ö21 | Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. | - | - | - | 5 |
