İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04351008 | Kurumsal Kimlik Tasarımı | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
Hâlihazırda bir kurumun veya markanın kimliğinin yenilenmesi veya yeni bir kurum veya marka için kurumsal kimlik projesinin geliştirilmesi.
Dersin Amacı
Dersin amacı kurum kültürü, kurumsal kimlik ve markalaşma konularını öğreterek, özgün kurumsal kimlik tasarımı uygulamayı kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 |
P4 | İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
P6 | Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | P.1.2 | 1,7 |
Ö2 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | P.1.5 | 7 |
Ö3 | Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. | P.4.1 | 7 |
Ö4 | Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. | P.4.3 | 7 |
Ö5 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 1,7 |
Ö6 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | P.6.3 | 7 |
Ö7 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.6.5 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması |
2 | Kurum kültürü, kurumsal kimlik ve markalaşma ilişkisi |
3 | Kurum kimliği ve hakla ilişkiler ve hedef kitle ilişkileri |
4 | Kurum kimliği oluşturmanın önemi ve özellikleri |
5 | Seçilen farklı firmaların kurumsal kültür, kimlik ve markalaşma süreçlerinin incelenmesi |
6 | Kurumsal kimlik çalışması: Belirlenen kurum için içerik oluşturma |
7 | Kurumsal kimlik çalışması: Görsel öğelerin belirlenmesi ve tasarlanması I |
8 | Ara sınav |
9 | Kurumsal kimlik çalışması: Görsel öğelerin belirlenmesi ve tasarlanması II |
10 | Kurumsal kimlik çalışması: Görsel öğelerin belirlenmesi ve tasarlanması III |
11 | Kurumsal kimlik kataloğunun oluşturulması I |
12 | Kurumsal kimlik kataloğunun oluşturulması II |
13 | Kurumsal kimlik kataloğunun oluşturulması III |
14 | Projenin tamamlanması ve sunulması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | OLINS, W. (1989), Corporate Identity; How to Make Business Strategy Visible Through Design, Massachusetts: Harvard Businesss School Press. ,REIL, V. (1995), Principles Of Corporate Communications, London: Prentice Hall |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 100 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,33 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | 5 | - | - |
Ö2 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | 5 | - | - |
Ö3 | Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. | - | 5 | - |
Ö4 | Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. | - | 5 | - |
Ö5 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | - | - | 5 |
Ö6 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | - | - | 5 |
Ö7 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | - | - | 5 |