İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04351008 Kurumsal Kimlik Tasarımı 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
Hâlihazırda bir kurumun veya markanın kimliğinin yenilenmesi veya yeni bir kurum veya marka için kurumsal kimlik projesinin geliştirilmesi.
Dersin Amacı
Dersin amacı kurum kültürü, kurumsal kimlik ve markalaşma konularını öğreterek, özgün kurumsal kimlik tasarımı uygulamayı kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. 5
P4 İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. 5
P6 Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. P.1.2 1,7
Ö2 Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. P.1.5 7
Ö3 Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. P.4.1 7
Ö4 Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. P.4.3 7
Ö5 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. P.6.1 1,7
Ö6 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. P.6.3 7
Ö7 Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.6.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2 Kurum kültürü, kurumsal kimlik ve markalaşma ilişkisi
3 Kurum kimliği ve hakla ilişkiler ve hedef kitle ilişkileri
4 Kurum kimliği oluşturmanın önemi ve özellikleri
5 Seçilen farklı firmaların kurumsal kültür, kimlik ve markalaşma süreçlerinin incelenmesi
6 Kurumsal kimlik çalışması: Belirlenen kurum için içerik oluşturma
7 Kurumsal kimlik çalışması: Görsel öğelerin belirlenmesi ve tasarlanması I
8 Ara sınav
9 Kurumsal kimlik çalışması: Görsel öğelerin belirlenmesi ve tasarlanması II
10 Kurumsal kimlik çalışması: Görsel öğelerin belirlenmesi ve tasarlanması III
11 Kurumsal kimlik kataloğunun oluşturulması I
12 Kurumsal kimlik kataloğunun oluşturulması II
13 Kurumsal kimlik kataloğunun oluşturulması III
14 Projenin tamamlanması ve sunulması.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar OLINS, W. (1989), Corporate Identity; How to Make Business Strategy Visible Through Design, Massachusetts: Harvard Businesss School Press. ,REIL, V. (1995), Principles Of Corporate Communications, London: Prentice Hall
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 5 2 10
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 100
Toplam Yük / 30 3,33
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P6
Ö1 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. 5 - -
Ö2 Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. 5 - -
Ö3 Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. - 5 -
Ö4 Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. - 5 -
Ö5 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. - - 5
Ö6 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. - - 5
Ö7 Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. - - 5