İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04350017 Etkileşim Tasarımı I 3 Güz 5 2+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İnternet ve mobil cihazlar gibi ekran ortamda kullanıcıya ulaşan ve kullanıcılara etkileşim imkânı veren mecra ve arayüzleri tasarım programları kullanarak tasarlamak.
Dersin Amacı
Görsel iletişim tasarım proje/kampanyaların web, mobil gibi dijital ortamda hedef kitleye ulaşan etkileşimli mecra ve arayüzlerin tasarımını kavratmak ve uygulatmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. 5
P8 Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini uygular. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. P.1.1 7
Ö2 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. P.1.2 7
Ö3 Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. P.1.3 7
Ö4 Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. P.1.4 7
Ö5 Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. P.1.5 7
Ö6 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. P.1.6 7
Ö7 Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. P.8.1 7
Ö8 Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. P.8.2 7
Ö9 Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. P.8.3 7
Ö10 Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. P.8.4 7
Ö11 Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.8.5 7
Ö12 Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. P.8.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2 İnternet, web, mobil, arayüz, etkileşim kavramlarının açıklanması
3 İnsan Bilgisayar Etkileşimi (HCI)
4 Güncel tasarım programlarının öğretilmesi ve uygulama I
5 Güncel tasarım programlarının öğretilmesi ve uygulama II
6 Güncel tasarım programlarının öğretilmesi ve uygulama III
7 Güncel tasarım programlarının öğretilmesi ve uygulama IV
8 Ara sınav
9 Web sayfası tasarımı: Web sitesi türleri, temel kavramlar, İçerik oluşturma ve site haritası hazırlanması
10 Web sayfası tasarımı: Arayüzlerin planlanması/tasarlanması
11 Web sayfası tasarımı: Sitenin program üzerinde tasarlanması I
12 Web sayfası tasarımı: Sitenin program üzerinde tasarlanması II
13 Web sayfası tasarımı: Sitenin program üzerinde tasarlanması III
14 Projelerin tamamlanması ve sunulması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. Jenny Preece, Helen Sharp, Yvonne Rogers. Wiley&Sons.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 8 4 32
Laboratuvar 0 0 0
Proje 4 8 32
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 122
Toplam Yük / 30 4,07
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P8
Ö1 Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. 5 5
Ö2 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. 5 5
Ö3 Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. 5 5
Ö4 Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. 5 5
Ö5 Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. 5 5
Ö6 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. 5 5
Ö7 Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. 5 5
Ö8 Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. 5 5
Ö9 Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. 5 5
Ö10 Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. 5 5
Ö11 Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. 5 5
Ö12 Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. 5 5