İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04350015 | Tasarım Stüdyo I | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Araştırma yapmak, strateji geliştirmek, yaratıcı fikir üretmek ve ortaya çıkan fikirlerin bireysel veya gurup çalışması içinde görselleştirerek tasarım ürününe dönüştürmek.
Dersin Amacı
Bir ürün, hizmet veya sosyal sorumluluk projesinin iletişim tasarımı ihtiyaçlarını ortaya koymak ve görsel çözümler geliştirerek ürüne dönüştürmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir. | 5 |
P6 | Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. | 5 |
P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | P.5.1 | 7 |
Ö2 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | P.5.2 | 7 |
Ö3 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | P.5.3 | 7 |
Ö4 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | P.5.4 | 7 |
Ö5 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | P.5.5 | 7 |
Ö6 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | P.5.6 | 7 |
Ö7 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 7 |
Ö8 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | P.6.2 | 7 |
Ö9 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | P.6.3 | 7 |
Ö10 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | P.6.4 | 7 |
Ö11 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.6.5 | 7 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | P.6.6 | 7 |
Ö13 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 7 |
Ö14 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 7 |
Ö15 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | P.13.3 | 7 |
Ö16 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | P.13.4 | 7 |
Ö17 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 7 |
Ö18 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | P.13.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tasarım proje kavramı ve sürecinin anlatılması |
2 | Proje konularının belirlenip çalışma guruplarının oluşturulması |
3 | Brief verilmesi ve proje yol haritalarının belirlenmesi |
4 | Arka plan araştırmalarının yapılıp verilerin toplanması |
5 | Yaratıcı fikirlerin oluşturulması ve proje içeriğinin oluşturulması |
6 | Tasarım konseptinin oluşturulması, ihtiyaçların ve sınırlılıkların belirlenmesi |
7 | Proje uygulama I |
8 | Ara sınav |
9 | Proje uygulama II |
10 | Geribildirim ve değerlendirmeler |
11 | Proje uygulama III |
12 | Proje uygulama IV |
13 | Geribildirim ve değerlendirmeler |
14 | Projenin tamamlanması ve sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Emre Becer (2015). İletişim ve Grafik Tasarım: Dost Kitabevi Yayınları. , Tevfik Fikret Uçar (20145). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım: İnkılap Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 4 | 40 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 178 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 | P13 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö11 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
Ö13 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö14 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö15 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | 5 | 5 | 5 |
Ö16 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Ö17 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | 5 | 5 | 5 |
Ö18 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |