İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04341006 | Metin Çözümlemesi | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-Z28 | [email protected] | 7262 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Metin çözümleme kavramı, Yapısalcılık, anlam ve göstergeler, post-Yapısalcılık, söylem ve siyaset, psikanaliz, çözümlemeler
Dersin Amacı
Metin çözümlemesi kavram ve tekniklerini bilerek iletişim alanındaki bir metni çözümleyebilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | P.10.3 | 5 |
| Ö4 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | 5 |
| Ö5 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | P.10.5 | 5 |
| Ö6 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | P.10.6 | 1 |
| Ö7 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 1 |
| Ö8 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 1 |
| Ö9 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | P.13.3 | 5 |
| Ö10 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 5 |
| Ö11 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | P.13.6 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersle ilgili açıklamalar |
| 2 | Metin kavramı. |
| 3 | Anaakım iletişim kuramlarından yapısalcılığa |
| 4 | Yapısalcılık: Levi-Strauss, Mit ve anlam |
| 5 | Göstergebilimsel serüven |
| 6 | Göstergebilimsel yöntemle bir reklam metni ve film çözümlemek |
| 7 | Post-Yapısalcılık: Yapısöküm, Derrida |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Bir tiyatro metnini yapısökümüne uğratmak |
| 10 | Söylem ve siyaset: Foucalt |
| 11 | Haber metinlerinde söylem analizi |
| 12 | Psikanaliz: Bilinçdışı, Lacan |
| 13 | Bir televizyon dizisi ve psikanalitik çözümleme |
| 14 | Postmodern kültür ve metinlerarasılık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tahsin Yücel (2015). Yapısalcılık. İstanbul: Can Yayınları ,Michel Foucault (2010). Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık. İstanbul: Birey Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 6, (%) |
| Toplam | 46 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 1 | 18 | 18 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P13 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | 5 | - |
| Ö2 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | 5 | - |
| Ö3 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | 5 | - |
| Ö4 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | 5 | - |
| Ö5 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | 5 | - |
| Ö6 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | - | - |
| Ö7 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | 5 |
| Ö8 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | - | 5 |
| Ö9 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | - | 5 |
| Ö10 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | - | 5 |
| Ö11 | Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. | - | 5 |
