İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04341006 Metin Çözümlemesi 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK C-Z28 [email protected] 7262 Çarşamba
13:00-14:00
Dersin İçeriği
Metin çözümleme kavramı, Yapısalcılık, anlam ve göstergeler, post-Yapısalcılık, söylem ve siyaset, psikanaliz, çözümlemeler
Dersin Amacı
Metin çözümlemesi kavram ve tekniklerini bilerek iletişim alanındaki bir metni çözümleyebilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. P.10.3 5
Ö4 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. P.10.4 5
Ö5 Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. P.10.5 5
Ö6 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. P.10.6 1
Ö7 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 1
Ö8 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. P.13.2 1
Ö9 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. P.13.3 5
Ö10 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. P.13.5 5
Ö11 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. P.13.6 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve dersle ilgili açıklamalar
2 Metin kavramı.
3 Anaakım iletişim kuramlarından yapısalcılığa
4 Yapısalcılık: Levi-Strauss, Mit ve anlam
5 Göstergebilimsel serüven
6 Göstergebilimsel yöntemle bir reklam metni ve film çözümlemek
7 Post-Yapısalcılık: Yapısöküm, Derrida
8 Ara sınav
9 Bir tiyatro metnini yapısökümüne uğratmak
10 Söylem ve siyaset: Foucalt
11 Haber metinlerinde söylem analizi
12 Psikanaliz: Bilinçdışı, Lacan
13 Bir televizyon dizisi ve psikanalitik çözümleme
14 Postmodern kültür ve metinlerarasılık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tahsin Yücel (2015). Yapısalcılık. İstanbul: Can Yayınları ,Michel Foucault (2010). Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık. İstanbul: Birey Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6, (%)
Toplam 46 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 20 20
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 18 18
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 20 20
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P13
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. 5 -
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. 5 -
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. 5 -
Ö4 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. 5 -
Ö5 Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. 5 -
Ö6 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. - -
Ö7 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - 5
Ö8 Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. - 5
Ö9 Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. - 5
Ö10 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. - 5
Ö11 Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. - 5