İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04341005 | İletişim Araştırma Analizi | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sosyal Bilimlerde ve İletişim Araştırmalarında Araştırma Yapmanın Tarihi ve bazı temel kavramları Hatırlama: Bilim, Kuram, Deneyim, Ampirik, Rasyonel. MetinAnalizi: Göstergebilim ve Eleştirel Dilbilim, İdeolojik Çözümlemeler, İdeolojianlam-kod-temsil vb kavramları gözden geçirmek
Dersin Amacı
İletişim araştırmaları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimini sağlamaktır. İletişim kuramları ile sağlanan temel üzerine oturtulmaya çalışılan derste, mevcut iletişim araştırmalarının okutulup irdelenmesi ve öğrencilerin araştırma tasarımları yapmaları hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Oryantasyon ve tanışma ve dersin genel konuları, yararlanılacak kaynak eserler, amaç ve alt amaçları üzerine konuşma. |
2 | Okuryazarlık tartışması |
3 | Eleştirel pedagoji ve eleştirel okuryazarlık |
4 | Eğitmenin, akademisyenin konumu ve rolünü sorgulamak |
5 | İletişim hakkı ve İfade özgürlüğü |
6 | Medya okuryazarlığı ve Eleştirel medya okuryazarlığı |
7 | Okuryazarlık ve Dijital Teknolojiler, Aktivist ve Alternatif Medya |
8 | Ara sınav |
9 | Barış Okuryazarlığı ve Alternatif Medya |
10 | Eleştirel medya okuryazarlığı ve etik bakışın gelişmesi |
11 | Çeşitli Siyasal Sistemlerde Medya |
12 | Yeni medya ortamları ve aktivizm ilişkisine yönelik eleştiriler (özellikle ekonomi politik kuram ve sayısal uçurum/eşitsizlik olguları, veri eşleştirme, dijital gözetim) |
13 | Wikipedya olgusu: Kendi Bilgini Üret Yay |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark yay., Ankara, 1996 (6,7,8 ve 9. bölümler). Erol Mutlu (der.), Kitle İletişim Kuramları, Ütopya yay., Ankara, 2005 (Kurt Lang'ın makalesi). Italo Calvino, Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu. Eren Yücesan Cendey (çev.), İstanbul, Yapı-Kredi: 2009. Arthur Asa Berger, Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi yay., Eskişehir, 1982. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |