İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04341005 İletişim Araştırma Analizi 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN C-Z27 [email protected] 7282 Çarşamba
13:30 - 17:00
Dersin İçeriği
Sosyal Bilimlerde ve İletişim Araştırmalarında Araştırma Yapmanın Tarihi ve bazı temel kavramları Hatırlama: Bilim, Kuram, Deneyim, Ampirik, Rasyonel. MetinAnalizi: Göstergebilim ve Eleştirel Dilbilim, İdeolojik Çözümlemeler, İdeolojianlam-kod-temsil vb kavramları gözden geçirmek
Dersin Amacı
İletişim araştırmaları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimini sağlamaktır. İletişim kuramları ile sağlanan temel üzerine oturtulmaya çalışılan derste, mevcut iletişim araştırmalarının okutulup irdelenmesi ve öğrencilerin araştırma tasarımları yapmaları hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P11 İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. P.10.3 1
Ö4 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. P.10.4 1
Ö5 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. P.11.1 1
Ö6 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. P.11.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Oryantasyon ve tanışma ve dersin genel konuları, yararlanılacak kaynak eserler, amaç ve alt amaçları üzerine konuşma.
2 Okuryazarlık tartışması
3 Eleştirel pedagoji ve eleştirel okuryazarlık
4 Eğitmenin, akademisyenin konumu ve rolünü sorgulamak
5 İletişim hakkı ve İfade özgürlüğü
6 Medya okuryazarlığı ve Eleştirel medya okuryazarlığı
7 Okuryazarlık ve Dijital Teknolojiler, Aktivist ve Alternatif Medya
8 Ara sınav
9 Barış Okuryazarlığı ve Alternatif Medya
10 Eleştirel medya okuryazarlığı ve etik bakışın gelişmesi
11 Çeşitli Siyasal Sistemlerde Medya
12 Yeni medya ortamları ve aktivizm ilişkisine yönelik eleştiriler (özellikle ekonomi politik kuram ve sayısal uçurum/eşitsizlik olguları, veri eşleştirme, dijital gözetim)
13 Wikipedya olgusu: Kendi Bilgini Üret Yay
14 Genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark yay., Ankara, 1996 (6,7,8 ve 9. bölümler). Erol Mutlu (der.), Kitle İletişim Kuramları, Ütopya yay., Ankara, 2005 (Kurt Lang'ın makalesi). Italo Calvino, Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu. Eren Yücesan Cendey (çev.), İstanbul, Yapı-Kredi: 2009. Arthur Asa Berger, Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi yay., Eskişehir, 1982.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. 4 -
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. 5 -
Ö3 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. 5 -
Ö4 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. 4 -
Ö5 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. - 4
Ö6 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. - 5