İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04340014 | Mesleki İngilizce II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. İsmail PİŞER | C-Z04 | [email protected] | 7820 | Pazartesi 13:00 |
Dersin İçeriği
Kısa hikâye, dergi, gazete ve akademik metinler gibi özgün okuma parçalarının analizi; paragraf, kompozisyon ve yansıtıcı yazılar yazma; bilgi aktarımıyla ileri düzey eleştirel düşünme becerilerini geliştirme; problem çözme, çıkarım yapma; tanımlayıcı ve betimleyici paragraflar ile anlatı paragraflarını inceleyip karşılaştırma
Dersin Amacı
Akademik okuma ve yazma becerileri; tematik ve bütünleşik yaklaşımla eleştirel okuma ve not tutma; değişik organizasyon yapıları kullanarak makaleler yazma ve okuma ve yazma aktiviteleri sonucunda konuyla ilgili sunumlar yapma; alıntı yapma teknikleri
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P22 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.22.1 | 1,2 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | P.22.2 | 1,2 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.22.3 | 1,2 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | P.22.4 | 1,2 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.22.5 | 1,2 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.22.6 | 1,2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İletişim Modelleri hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma: Aristoteles'ten Stuart Hall'a. |
| 2 | Eleştirel İletişim Teorileri: Frankfurt Okuluna giriş |
| 3 | Theodor W. Adorno ve Max Horkheimer'ın 1944 yılında yazdığı "Aydınlanmanın Diyalektiği"adlı kitap hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 4 | Theodor W. Adorno ve Max Horkheimer'ın "kültür endüstrisi"kavramı hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 5 | Teknolojik paradigmalar: Harold A. Innis, Marshall Mcluhan ve "araç iletidir"ifadesi hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 6 | İletişimin ekonomi politiği: George Ritzer'in "Mcdonaldlaşma"ve Jeremy Bentham'ın "panoptikon" kavramları üzerine İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 7 | Vize hakkında konuşma ve genel tekrar |
| 8 | Vize |
| 9 | Yapısalcılık: Ferdinand de Saussure ve Claude Lévi-Strauss hakkında İngilizce bir metin (A2-B1) okuma ve tartışma. "Signifier"ve "signified" kavramları üzerinde durma. |
| 10 | İletişimin Ekonomi Politiği: Pierre Bourdieu ve dört çeşit sermaye hakkında İngilizce bir metin (A2-B1) okuma ve konuşma. |
| 11 | İletişimin Ekonomi Politiği: Pierre Bourdieu'nun "alan"ve "habitus"kavramları üzerine İngilizce bir metin (A2-B1) okuma ve tartışma. |
| 12 | Postyapısalcılık: Michel Foucault'nun iktidar kavramı üzerine İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 13 | Postyapısalcılık: Michel Foucault'nun "söylem"ve "özne"ayrımı üzerine İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma |
| 14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Burak Özçetin, Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller, İletişim Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 12 | 2 | 24 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P22 |
|---|---|---|
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | 5 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | 5 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 5 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | 5 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |
