İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04340012 | Reklamcılık Uygulamaları | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-CZ28 | [email protected] | 7262 | Çarşamba 13:30-14:30 |
Dersin İçeriği
Reklam, Reklam Mecraları, Reklam Ajansları, Pazarlama ve Reklam, Reklam Türleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklam veren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
P6 | Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. | 5 |
P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
P14 | Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. | P.4.1 | 3,7 |
Ö2 | Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. | P.4.3 | 3,7 |
Ö3 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 3,7 |
Ö4 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | P.6.2 | 1 |
Ö5 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | P.6.3 | 3,7 |
Ö6 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | 3,7 |
Ö7 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 3 |
Ö8 | Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. | P.14.2 | 3,7 |
Ö9 | Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. | P.14.4 | 3,7 |
Ö10 | Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. | P.14.5 | 3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler |
2 | Kampanya briefi |
3 | Ajans kimliği, ajans kültürü, ajans tanıtım metinleri (Misyon, vizyon, etkinlik alanları, referanslar, çalışan profilleri) |
4 | Ajans tanıtım materyali (Görsel çözümler) |
5 | Ajans sunum materyali (PowerPoint sunumu) |
6 | Stratejik çalışmalar (hedef kitle, mecra, bütçe) |
7 | Konumlandırma |
8 | Ara sınav |
9 | Yaratıcı çalışmalar |
10 | Yapım süreci |
11 | Kampanya ürünleri ön sınaması |
12 | Sunum Hazırlığı |
13 | Etkili sunum teknikleri |
14 | Sunumların değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2010. , Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2010. , Yaratıcı Sıçramalar, Micheal Newman, Yeni Reklamcılık, Atilla Aksoy (Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P6 | P10 | P13 | P14 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. | 4 | - | - | - | - |
Ö2 | Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. | 4 | - | - | - | - |
Ö3 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | - | 5 | - | - | - |
Ö5 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | - | 5 | - | - | - |
Ö6 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | - | - | 5 | - | - |
Ö7 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | - | - | - | 5 | - |
Ö8 | Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. | - | - | - | - | 5 |
Ö9 | Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. | - | - | - | - | 5 |
Ö10 | Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. | - | - | - | - | 5 |