İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04340012 Reklamcılık Uygulamaları 2 Bahar 4 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK C-CZ28 [email protected] 7262 Çarşamba
13:30-14:30
Dersin İçeriği
Reklam, Reklam Mecraları, Reklam Ajansları, Pazarlama ve Reklam, Reklam Türleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklam veren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. 4
P6 Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. 5
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
P14 Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. P.4.1 3,7
Ö2 Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. P.4.3 3,7
Ö3 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. P.6.1 3,7
Ö4 Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. P.6.2 1
Ö5 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. P.6.3 3,7
Ö6 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. P.10.4 3,7
Ö7 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. P.13.5 3
Ö8 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. P.14.2 3,7
Ö9 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. P.14.4 3,7
Ö10 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. P.14.5 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler
2 Kampanya briefi
3 Ajans kimliği, ajans kültürü, ajans tanıtım metinleri (Misyon, vizyon, etkinlik alanları, referanslar, çalışan profilleri)
4 Ajans tanıtım materyali (Görsel çözümler)
5 Ajans sunum materyali (PowerPoint sunumu)
6 Stratejik çalışmalar (hedef kitle, mecra, bütçe)
7 Konumlandırma
8 Ara sınav
9 Yaratıcı çalışmalar
10 Yapım süreci
11 Kampanya ürünleri ön sınaması
12 Sunum Hazırlığı
13 Etkili sunum teknikleri
14 Sunumların değerlendirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2010. , Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2010. , Yaratıcı Sıçramalar, Micheal Newman, Yeni Reklamcılık, Atilla Aksoy (Bilgi Üniversitesi Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınav 1 18 18
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P6 P10 P13 P14
Ö1 Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. 4 - - - -
Ö2 Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. 4 - - - -
Ö3 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. - 5 - - -
Ö4 Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. - 5 - - -
Ö5 Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. - 5 - - -
Ö6 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. - - 5 - -
Ö7 Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. - - - 5 -
Ö8 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. - - - - 5
Ö9 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. - - - - 5
Ö10 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. - - - - 5