İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04331003 | Reklam Grafiği | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN | C-232 | [email protected] | 7539 | Çarşamba 12:00 - 13:00 |
Dersin İçeriği
Belli bir kampanya dâhilinde konsepte dayalı grafik ürünler oluşturarak mecralar tasarlamak
Dersin Amacı
Grafik ürünlere yönelik strateji geliştirmeyi, içerik oluşturmayı, konsept geliştirmeyi ve grafik tasarım ürünlerine dönüştürmeyi kavratmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir. | 5 |
P6 | Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | P.5.1 | 7 |
Ö2 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | P.5.2 | 7 |
Ö3 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | P.5.3 | 7 |
Ö4 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | P.5.4 | 7 |
Ö5 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | P.5.5 | 7 |
Ö6 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | P.5.6 | 7 |
Ö7 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 7 |
Ö8 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | P.6.2 | 7 |
Ö9 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | P.6.3 | 7 |
Ö10 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | P.6.4 | 7 |
Ö11 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.6.5 | 7 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | P.6.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması, proje briefinin verilmesi |
2 | Reklam grafiği hakkında bilgi verilmesi, reklamlardaki görsel iletişim tasarımı problemlerinin örneklerle irdelenmesi |
3 | Arkaplan araştırmasının yapılması ve strateji geliştirme |
4 | Strateji geliştirme: Amaç, hedef kitle ve problemin tanımlanması |
5 | Yaratıcı strateji geliştirme: Konsept oluşturma ve mesajların oluşturulması |
6 | Merak uyandıran reklam, Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama I |
7 | Merak uyandıran reklam, Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama II |
8 | Ara sınav |
9 | Seri reklam, Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama I |
10 | Seri reklam, Proje: Proje kapsamında bir mecrada uygulama II |
11 | Örnek kampanya incelenmesi, Proje: alternatif çalışma I |
12 | Proje: alternatif çalışma II |
13 | Proje: alternatif çalışma III |
14 | Geribildirim ve düzeltmeler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ELDEN, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayıncılık. , GÜLSOY T, (1999). Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü. İstanbul:Adam Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 4 | 40 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | 5 | 5 |
Ö2 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | 5 | 5 |
Ö3 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | 5 | 5 |
Ö4 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | 5 | 5 |
Ö5 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | 5 | 5 |
Ö6 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | 5 | 5 |
Ö7 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | 5 | 5 |
Ö8 | Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. | 5 | 5 |
Ö9 | Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. | 5 | 5 |
Ö10 | Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. | 5 | 5 |
Ö11 | Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 5 | 5 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. | 5 | 5 |