İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04331002 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve İletişimi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, problem çözme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları planlaması, İKY fonksiyonları, işe alım, eğitim ve geliştirme, motivasyon, performans değerlendirme, stres yönetimi, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık, tükenmişlik
Dersin Amacı
Kurumlarda verimli, motive edilmiş, aidiyeti yüksek bir çalışma ortamı hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | P.9.1 | |
Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | P.9.2 | |
Ö3 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | P.9.3 | |
Ö4 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. | P.9.4 | |
Ö5 | Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir. | P.9.5 | |
Ö6 | Değerlendirme: Tasarım projelerinde kullanılan iletişim tekniklerini değerlendirir. | P.9.6 | |
Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1 |
Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 1 |
Ö9 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | P.10.3 | |
Ö10 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | |
Ö11 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | P.10.5 | 1 |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | P.10.6 | |
Ö13 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | P.11.1 | 1 |
Ö14 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | P.11.2 | 1 |
Ö15 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | P.11.3 | 1 |
Ö16 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | P.11.4 | |
Ö17 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.11.5 | |
Ö18 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | P.11.6 | |
Ö19 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | P.12.1 | 3 |
Ö20 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | P.12.2 | |
Ö21 | Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. | P.12.3 | |
Ö22 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | P.12.4 | |
Ö23 | Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.12.5 | |
Ö24 | Değerlendirme: Yerel ve küresel gelişmeler ile ortaya çıkan tasarımları değerlendirir. | P.12.6 | |
Ö25 | Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. | P.14.1 | |
Ö26 | Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. | P.14.2 | |
Ö27 | Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. | P.14.3 | |
Ö28 | Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. | P.14.4 | |
Ö29 | Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. | P.14.5 | |
Ö30 | Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. | P.14.6 | |
Ö31 | Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. | P.16.1 | 1 |
Ö32 | Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. | P.16.2 | 1 |
Ö33 | Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. | P.17.1 | 1 |
Ö34 | Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder. | P.17.2 | 1 |
Ö35 | Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular. | P.17.3 | |
Ö36 | Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder. | P.17.4 | |
Ö37 | Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir. | P.17.5 | |
Ö38 | Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir. | P.17.6 | |
Ö39 | Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.21.1 | |
Ö40 | Kavrama: Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.21.2 | |
Ö41 | Uygulama: Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.21.3 | |
Ö42 | Analiz: Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.21.4 | |
Ö43 | Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.21.5 | |
Ö44 | Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.21.6 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgilerin verilmesi |
2 | İnsan Kaynakları Yönetiminin anlam ve önemi |
3 | İnsan Kaynakları Yönetiminin fonksiyonları |
4 | İnsan kaynakları yönetimi ve liderlik |
5 | İnsan kaynaklarının planlanması |
6 | İnsan kaynaklarının seçimi |
7 | Eğitim ve geliştirilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | Kariyer yönetimi |
10 | Performans ve ücret yönetimi |
11 | Kurumsal iletişim (Örgütsel aidiyet ve örgütsel vatandaşlık) |
12 | Kurumsal iletişim (çalışanların motivasyonu) |
13 | Kurumsal iletişim (stres yönetimi) |
14 | Kurumsal iletişim (tükenmişlik ve çözüm yolları) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gaye Özdemir Erel ve Mustafa Yalçın (2014). İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi Uğur Dolgun (Edt. 2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. Bursa: Ekin Yayın Dağıtım. |
Türkmenoğlu, İdil (2020). Kurumsal İç İletişim. Ankara. Elma Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P9 | P10 | P11 | P12 | P14 | P16 | P17 | P21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Değerlendirme: Tasarım projelerinde kullanılan iletişim tekniklerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö9 | Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö11 | Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. | - | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - |
Ö12 | Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö13 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö14 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö15 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | - | 4 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - |
Ö16 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö17 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö18 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö19 | Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö20 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö21 | Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö22 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö23 | Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö24 | Değerlendirme: Yerel ve küresel gelişmeler ile ortaya çıkan tasarımları değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö25 | Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö26 | Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö27 | Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö28 | Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö29 | Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö30 | Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö31 | Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö32 | Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö33 | Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö34 | Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder. | - | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | - |
Ö35 | Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö36 | Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö37 | Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö38 | Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö39 | Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö40 | Kavrama: Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö41 | Uygulama: Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö42 | Analiz: Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö43 | Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö44 | Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |