İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04331002 İnsan Kaynakları Yönetimi ve İletişimi 2 Güz 3 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, problem çözme
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN - [email protected]
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları planlaması, İKY fonksiyonları, işe alım, eğitim ve geliştirme, motivasyon, performans değerlendirme, stres yönetimi, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık, tükenmişlik
Dersin Amacı
Kurumlarda verimli, motive edilmiş, aidiyeti yüksek bir çalışma ortamı hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P11 İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: İletişim türlerini bilir. P.9.1
Ö2 Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. P.9.2
Ö3 Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. P.9.3
Ö4 Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. P.9.4
Ö5 Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir. P.9.5
Ö6 Değerlendirme: Tasarım projelerinde kullanılan iletişim tekniklerini değerlendirir. P.9.6
Ö7 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1
Ö8 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1
Ö9 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. P.10.3
Ö10 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. P.10.4
Ö11 Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. P.10.5 1
Ö12 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. P.10.6
Ö13 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. P.11.1 1
Ö14 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. P.11.2 1
Ö15 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. P.11.3 1
Ö16 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. P.11.4
Ö17 Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.11.5
Ö18 Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. P.11.6
Ö19 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. P.12.1 3
Ö20 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. P.12.2
Ö21 Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. P.12.3
Ö22 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. P.12.4
Ö23 Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. P.12.5
Ö24 Değerlendirme: Yerel ve küresel gelişmeler ile ortaya çıkan tasarımları değerlendirir. P.12.6
Ö25 Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. P.14.1
Ö26 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. P.14.2
Ö27 Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. P.14.3
Ö28 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. P.14.4
Ö29 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. P.14.5
Ö30 Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. P.14.6
Ö31 Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. P.16.1 1
Ö32 Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. P.16.2 1
Ö33 Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. P.17.1 1
Ö34 Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder. P.17.2 1
Ö35 Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular. P.17.3
Ö36 Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder. P.17.4
Ö37 Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir. P.17.5
Ö38 Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir. P.17.6
Ö39 Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.21.1
Ö40 Kavrama: Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.21.2
Ö41 Uygulama: Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. P.21.3
Ö42 Analiz: Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.21.4
Ö43 Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.21.5
Ö44 Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.21.6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve ders hakkında genel bilgilerin verilmesi
2 İnsan Kaynakları Yönetiminin anlam ve önemi
3 İnsan Kaynakları Yönetiminin fonksiyonları
4 İnsan kaynakları yönetimi ve liderlik
5 İnsan kaynaklarının planlanması
6 İnsan kaynaklarının seçimi
7 Eğitim ve geliştirilmesi
8 Ara sınav
9 Kariyer yönetimi
10 Performans ve ücret yönetimi
11 Kurumsal iletişim (Örgütsel aidiyet ve örgütsel vatandaşlık)
12 Kurumsal iletişim (çalışanların motivasyonu)
13 Kurumsal iletişim (stres yönetimi)
14 Kurumsal iletişim (tükenmişlik ve çözüm yolları)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gaye Özdemir Erel ve Mustafa Yalçın (2014). İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi Uğur Dolgun (Edt. 2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. Bursa: Ekin Yayın Dağıtım.
Türkmenoğlu, İdil (2020). Kurumsal İç İletişim. Ankara. Elma Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P10 P11 P12 P14 P16 P17 P21
Ö1 Bilgi: İletişim türlerini bilir. - - - - - - - -
Ö2 Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. - - - - - - - -
Ö3 Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. - - - - - - - -
Ö4 Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. - - - - - - - -
Ö5 Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir. - - - - - - - -
Ö6 Değerlendirme: Tasarım projelerinde kullanılan iletişim tekniklerini değerlendirir. - - - - - - - -
Ö7 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö8 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö9 Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. - - - - - - - -
Ö10 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. - - - - - - - -
Ö11 Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. - 5 5 5 - 5 5 -
Ö12 Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. - - - - - - - -
Ö13 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö14 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö15 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. - 4 5 5 - 5 5 -
Ö16 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. - - - - - - - -
Ö17 Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. - - - - - - - -
Ö18 Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. - - - - - - - -
Ö19 Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö20 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. - - - - - - - -
Ö21 Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. - - - - - - - -
Ö22 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. - - - - - - - -
Ö23 Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. - - - - - - - -
Ö24 Değerlendirme: Yerel ve küresel gelişmeler ile ortaya çıkan tasarımları değerlendirir. - - - - - - - -
Ö25 Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. - - - - - - - -
Ö26 Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. - - - - - - - -
Ö27 Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. - - - - - - - -
Ö28 Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. - - - - - - - -
Ö29 Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. - - - - - - - -
Ö30 Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. - - - - - - - -
Ö31 Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö32 Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö33 Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö34 Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder. - 4 4 4 - 4 4 -
Ö35 Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular. - - - - - - - -
Ö36 Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder. - - - - - - - -
Ö37 Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir. - - - - - - - -
Ö38 Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir. - - - - - - - -
Ö39 Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - - -
Ö40 Kavrama: Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - -
Ö41 Uygulama: Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. - - - - - - - -
Ö42 Analiz: Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - - -
Ö43 Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - -
Ö44 Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - -