İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04330009 Mesleki İngilizce I 2 Güz 3 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. İsmail PİŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. İsmail PİŞER K-Z02 [email protected] 7820 Cuma
10:20 - 12:20
Dersin İçeriği
Kitle üzerine eleştiri metinleri, kitle iletişim kuramları, medyanın güçlü etkiler paradigması ve sınırlı etkiler paradigması.
Dersin Amacı
Öğrencileri kitle ve kitle iletişim kuramları üzerine yazılmış akademik metinlerde kullanılan İngilizce kavramlara aşina kılmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P22 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme P.22.1 1,2
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme P.22.2 1,2
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. P.22.3 1,2
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme P.22.4 1,2
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. P.22.5 1,2
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. P.22.6 1,2
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin hedef ve muhtemel kazanımlarından bahsetme.
2 Kitle üzerine eleştiriler: Herbert Spencer hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
3 Kitle üzerine eleştiriler: Gustave Le Bon hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
4 Kitle üzerine eleştiriler: Emile Durkheim hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
5 Kitle üzerine eleştiriler: Ferdinand Tönnies hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
6 Kitle üzerine eleştiriler: Max Weber hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
7 Vize öncesi tekrar
8 Vize
9 Şikago Sosyoloji Okulu hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
10 Şikago Sosyoloji Okulu hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin daha okuma ve tartışma.
11 Güçlü Etkiler Paradigması (1920'ler-1940'lar) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
12 Güçlü Etkiler Paradigması (1920'ler-1940'lar) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin daha okuma ve tartışma.
13 Sınırlı Etkiler Paradigması (1940'lar sonrası) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma.
14 Sınırlı Etkiler Paradigması (1940'lar sonrası) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin daha okuma ve tartışma.
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller. İstanbul: İletişim Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev 1 15 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 35 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P22
Ö1 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme 5
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme 5
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. 5
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme 5
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. 5
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. 5