İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04330009 | Mesleki İngilizce I | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. İsmail PİŞER | K-Z02 | [email protected] | 7820 | Cuma 10:20 - 12:20 |
Dersin İçeriği
Kitle üzerine eleştiri metinleri, kitle iletişim kuramları, medyanın güçlü etkiler paradigması ve sınırlı etkiler paradigması.
Dersin Amacı
Öğrencileri kitle ve kitle iletişim kuramları üzerine yazılmış akademik metinlerde kullanılan İngilizce kavramlara aşina kılmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P22 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.22.1 | 1,2 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | P.22.2 | 1,2 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.22.3 | 1,2 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | P.22.4 | 1,2 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.22.5 | 1,2 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.22.6 | 1,2 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin hedef ve muhtemel kazanımlarından bahsetme. |
| 2 | Kitle üzerine eleştiriler: Herbert Spencer hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 3 | Kitle üzerine eleştiriler: Gustave Le Bon hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 4 | Kitle üzerine eleştiriler: Emile Durkheim hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 5 | Kitle üzerine eleştiriler: Ferdinand Tönnies hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 6 | Kitle üzerine eleştiriler: Max Weber hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 7 | Vize öncesi tekrar |
| 8 | Vize |
| 9 | Şikago Sosyoloji Okulu hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 10 | Şikago Sosyoloji Okulu hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin daha okuma ve tartışma. |
| 11 | Güçlü Etkiler Paradigması (1920'ler-1940'lar) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 12 | Güçlü Etkiler Paradigması (1920'ler-1940'lar) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin daha okuma ve tartışma. |
| 13 | Sınırlı Etkiler Paradigması (1940'lar sonrası) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin okuma ve tartışma. |
| 14 | Sınırlı Etkiler Paradigması (1940'lar sonrası) hakkında İngilizce (A2-B1) bir metin daha okuma ve tartışma. |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar, Modeller. İstanbul: İletişim Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | 1 | 15 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 13 | 1 | 13 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P22 |
|---|---|---|
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | 5 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme | 5 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 5 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | 5 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |
