İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04330008 | Reklamcılığa Giriş | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teorik ders anlatısı, Sınıf-İçi Etkinlikler, Ders Dışı Aktif Video-İzleme vb. Ödev, Tartışma, Örnek Reklam İncelemeleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Huri Deniz KARCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Huri Deniz KARCI | C-Z24 | [email protected] | 7540 | Perşembe 10:00 - 11:00 |
Dersin İçeriği
Reklam Nedir?,Reklamın Temelleri, Pazarlama ve Reklam, Dünyada ve Türkiye'de Reklamın Gelişimi, Reklam Türleri, Reklam Mecraları, Reklam Ajansları, Reklam Yönetimi ve Strateji
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | P.1.2 | |
| Ö2 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | P.1.4 | |
| Ö3 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | P.1.6 | |
| Ö4 | Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. | P.4.1 | 1,3,5,7 |
| Ö5 | Kavrama: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları ifade eder | P.4.2 | 1,3,5,7 |
| Ö6 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | P.9.3 | |
| Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1,3,5,7 |
| Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 1,3,5,7 |
| Ö9 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | P.10.4 | 1,3,5,7 |
| Ö10 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | P.11.1 | 1,3,5,7 |
| Ö11 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | P.11.2 | 1,3,5,7 |
| Ö12 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | P.12.2 | |
| Ö13 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | P.12.4 | |
| Ö14 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | |
| Ö15 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | P.13.4 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler, Reklam Kavramı |
| 2 | Dünyada ve Türkiye'de Reklamın Gelişimi |
| 3 | Reklamın Temelleri-Reklamda 5M, Reklamın Amaçları ve Özellikleri |
| 4 | Pazarlama ve Reklam İlişkisi-I |
| 5 | Pazarlama ve Reklam İlişkisi-II |
| 6 | Reklam Türleri-I |
| 7 | Reklam Türleri-II |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Reklam Mecraları-I |
| 10 | Reklam Mecraları-II |
| 11 | Reklam Ajansları |
| 12 | Reklam Yönetim ve Stratejisi-I |
| 13 | Reklam Yönetim ve Stratejisi-II |
| 14 | Reklam Yönetim ve Stratejisi-III, Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2010. , Mehmet Özkundakçı, Reklamcılığa Giriş. , Yaratıcı Sıçramalar, Micheal Newman |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 1 | 13 | 13 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P9 | P10 | P11 | P12 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Kavrama: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları ifade eder | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö8 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö9 | Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö10 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | - | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö11 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | - | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö12 | Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - |
