İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04330008 Reklamcılığa Giriş 2 Güz 3 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Teorik ders anlatısı, Sınıf-İçi Etkinlikler, Ders Dışı Aktif Video-İzleme vb. Ödev, Tartışma, Örnek Reklam İncelemeleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Huri Deniz KARCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Huri Deniz KARCI C-Z24 [email protected] 7540 Perşembe
10:00 - 11:00
Dersin İçeriği
Reklam Nedir?,Reklamın Temelleri, Pazarlama ve Reklam, Dünyada ve Türkiye'de Reklamın Gelişimi, Reklam Türleri, Reklam Mecraları, Reklam Ajansları, Reklam Yönetimi ve Strateji
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. 4
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P11 İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. P.1.2
Ö2 Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. P.1.4
Ö3 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. P.1.6
Ö4 Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. P.4.1 1,3,5,7
Ö5 Kavrama: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları ifade eder P.4.2 1,3,5,7
Ö6 Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. P.9.3
Ö7 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1,3,5,7
Ö8 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1,3,5,7
Ö9 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. P.10.4 1,3,5,7
Ö10 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. P.11.1 1,3,5,7
Ö11 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. P.11.2 1,3,5,7
Ö12 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. P.12.2
Ö13 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. P.12.4
Ö14 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1
Ö15 Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. P.13.4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler, Reklam Kavramı
2 Dünyada ve Türkiye'de Reklamın Gelişimi
3 Reklamın Temelleri-Reklamda 5M, Reklamın Amaçları ve Özellikleri
4 Pazarlama ve Reklam İlişkisi-I
5 Pazarlama ve Reklam İlişkisi-II
6 Reklam Türleri-I
7 Reklam Türleri-II
8 Ara sınav
9 Reklam Mecraları-I
10 Reklam Mecraları-II
11 Reklam Ajansları
12 Reklam Yönetim ve Stratejisi-I
13 Reklam Yönetim ve Stratejisi-II
14 Reklam Yönetim ve Stratejisi-III, Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2010. , Mehmet Özkundakçı, Reklamcılığa Giriş. , Yaratıcı Sıçramalar, Micheal Newman
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 1 13 13
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. - - - - - - -
Ö2 Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. - - - - - - -
Ö3 Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. - - - - - - -
Ö4 Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. - 5 - - - - -
Ö5 Kavrama: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları ifade eder - 5 - - - - -
Ö6 Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. - - - - - - -
Ö7 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. - - - 5 - - -
Ö8 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. - - - 5 - - -
Ö9 Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. - - - 5 - - -
Ö10 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. - - - - 4 - -
Ö11 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. - - - - 4 - -
Ö12 Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. - - - - - - -
Ö13 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. - - - - - - -
Ö14 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - - - - - - -
Ö15 Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. - - - - - - -