İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04320006 Halkla İlişkiler ve Tanıtım 1 Bahar 2 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Konuşma, tartışma ve uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler, halkla ilişkilerle ilişkili kavramlar, halkla ilişkiler ve iletişim, halkla ilişkiler uygulamaları, halkla ilişkiler ve medya
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler kavram ve uygulamalarını bilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir. 5
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
P11 İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. 5
P12 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. 3
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 4
P14 Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 3
P15 Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeler konusunda bilgi sahibi olma. 5
P16 Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma. 5
P17 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile davranma becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1,6
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. P.10.2 1,6
Ö3 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. P.11.1 1,6
Ö4 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. P.11.2 1,6
Ö5 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. P.11.3 1,6
Ö6 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. P.11.4 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve dersle ilgili açıklamalar
2 Halk, ilişki ve iletişim
3 Halkla ilişkilerle ilişkili diğer kavramlar
4 Halkla ilişkiler tanımları
5 Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
6 Türkiye'de halkla ilişkilerin gelişimi
7 Halkla ilişkiler endüstrisi: Aktörler ve ilişkiler
8 Ara sınav
9 Halkla ilişkiler ve medya
10 Halkla ilişkiler ve medya
11 Halkla ilişkilerde etik kodlar
12 Halkla ilişkilerin uygulama alanları
13 Halkla ilişkilerin uygulama alanları
14 Halkla ilişkilerin uygulama alanları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Filiz Balta Peltekoğlu (2016). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım. , Fatma Gecikl (2016). Halkla İlişkiler ve İletişim. İstanbul: Beta Basım Yayım
Sanal Ortamda Halkla İlişkiler (2008). İdil Sayımer. Beta Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11
Ö1 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. 5 5
Ö2 Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. 5 5
Ö3 Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. 5 5
Ö4 Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. 5 5
Ö5 Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. 5 5
Ö6 Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. 5 5