İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04310004 | Psikolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Petek BİLİM ARIKAN | C-124 | [email protected] | 7506 |
Dersin İçeriği
Bilim dalı olarak psikoloji, psikolojide araştırma yöntemleri, istatistik, davranışın evrimsel ve biyolojik temelleri, duygulanım ve algı, zihin, bilinç, öğrenme, bellek, bilişsel süreçler
Dersin Amacı
Bu ders psikolojinin temel konularına giriş niteliğindedir. Psikolojinin temel çalışma alanları, kavramları, duyum ve algı, hafıza, zeka, dil ve biliş, duygu ve motivasyon gibi konular dahil olmak üzere psikoloji bilimine genel bir bakış yapılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 2 |
P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | P.11.1 | |
Ö2 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | P.11.3 | 1 |
Ö3 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | P.11.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Psikoloji Bilimi |
2 | Psikoloji ve İletişim |
3 | Biyolojik Bakış Açısı |
4 | Yaşam Boyu Gelişim |
5 | Öğrenme |
6 | Kişilik Kuramları |
7 | Ara Sınav |
8 | Kişilik Kuramları |
9 | Psikopatoloji |
10 | Psikopatoloji |
11 | Psikolojik Değerlendirme |
12 | Madde Bağımlılığı |
13 | Duyum ve Algı |
14 | Duyum ve Algı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gerrig, R. J. & Zimbardo, P. G. (2012). Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam (19. Baskı). (Çev. Gamze Sert): Ankara: Nobel Yayıncılık.Morris, C. G. (2013). Psikolojiyi Anlamak (3. Basım: Çev. Ed. H. B. Ayvaşık ve M. Sayıl). Türk Psikologlar Derneği YayınlarıColman, A. M. (1998). What is Psychology? Routledge: NY. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 118 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. | 2 |
Ö2 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | 2 |
Ö3 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | 2 |