İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04310003 Temel Fotoğrafçılık 1 Güz 1 2+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Teorik anlatım, sunum, uygulama ve çekilen fotoğraf uygulamaları üzerinden kritik verilmesi.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN C-C232 [email protected] 7539 Çarşamba
12:00 - 13:00
Dersin İçeriği
Genel hatlarıyla fotoğraf tarihi, tek objektifli, çift objektifli kameralar, fotoğraf makinesi kontrol sistemleri: enstantane, diyafram, alan derinliği, enstantane diyafram ilişkisi, fotoğrafta kompozisyon, portre, kent ve doğa fotoğraflarının çekimi. Fotografik görme, fotoğrafta etik konular ve görüntü manipülasyonu.
Dersin Amacı
Bu ders temel fotoğrafçılık bilgilerini vermeyi amaçlamaktadır. Haftalık sunumların ve uygulama ödevlerinin yanı sıra, fotoğrafçıların karşılaştığı sorunlar ve etik konular da ele alınacaktır. Öğrenciler, dönem boyunca bir fotoğraf projesi hazırlayacaklar ve ışığı kullanarak fotoğrafla yeni anlatım biçimleri yaratmayı ve fotoğraf karesini yeni görme biçimlerinin farkındalığıyla oluşturma becerisini kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. 5
P3 İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartları bilir. 5
P12 Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. 5
P13 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. P.1.1 1,3
Ö2 Bilgi: İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını bilir. P.3.1 1
Ö3 Kavrama: Alanındaki ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını ifade eder. P.3.2 1,3
Ö4 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. P.6.1 1
Ö5 Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. P.12.3 3,4
Ö6 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. P.12.4 3,4
Ö7 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. P.13.1 3,4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş ve Fotografik temsil
2 Kamera seçimi ve Ekipman kullanımı
3 Fotoğraf Makinesinde Işık kontrolü: enstantane, diyafram, pozometre
4 Fotoğraf makinesinde kontrol sistemleri: alan derinliği kontrolü, enstantane diyafram ilişkisi, ISO değerleri ve görüntü kalitesi.
5 Objektifler
6 Fotoğraf Makineleri: Tek objektifli makineler, çift objektifli makineler
7 Işık ve Form
8 Vize Sınavı
9 Kompozisyon
10 Portre
11 Kenti fotoğraflamak
12 Doğa fotoğrafı
13 Fotografik görme
14 Fotoğrafta etik konular ve manipülasyon
15 Fotoğrafta anlatım dili
16 FİNAL SINAVI
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Barthes, Roland (1996). Camera Lucida. Çev. Reha Akçakaya. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
Schaefer, John P., Basic Techniques of Photography, An Ansel Adams Guide: Little Brown and Company, Boston, 1992
Sontag, Susan (1993). Fotoğraf Üzerine. Çev. Reha Akçakaya. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P6 P12 P13
Ö1 Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. 5 - - - -
Ö2 Bilgi: İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını bilir. - - - - -
Ö3 Kavrama: Alanındaki ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını ifade eder. - 5 - - -
Ö4 Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. - - - - -
Ö5 Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. - - - 5 -
Ö6 Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. - - - 5 -
Ö7 Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. - - - - 5