İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04310003 | Temel Fotoğrafçılık | 1 | Güz | 1 | 2+2+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Teorik anlatım, sunum, uygulama ve çekilen fotoğraf uygulamaları üzerinden kritik verilmesi. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN | C-C232 | [email protected] | 7539 | Çarşamba 12:00 - 13:00 |
Dersin İçeriği
Genel hatlarıyla fotoğraf tarihi, tek objektifli, çift objektifli kameralar, fotoğraf makinesi kontrol sistemleri: enstantane, diyafram, alan derinliği, enstantane diyafram ilişkisi, fotoğrafta kompozisyon, portre, kent ve doğa fotoğraflarının çekimi. Fotografik görme, fotoğrafta etik konular ve görüntü manipülasyonu.
Dersin Amacı
Bu ders temel fotoğrafçılık bilgilerini vermeyi amaçlamaktadır. Haftalık sunumların ve uygulama ödevlerinin yanı sıra, fotoğrafçıların karşılaştığı sorunlar ve etik konular da ele alınacaktır. Öğrenciler, dönem boyunca bir fotoğraf projesi hazırlayacaklar ve ışığı kullanarak fotoğrafla yeni anlatım biçimleri yaratmayı ve fotoğraf karesini yeni görme biçimlerinin farkındalığıyla oluşturma becerisini kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 |
P3 | İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartları bilir. | 5 |
P12 | Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma. | 5 |
P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | P.1.1 | 1,3 |
Ö2 | Bilgi: İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını bilir. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Kavrama: Alanındaki ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını ifade eder. | P.3.2 | 1,3 |
Ö4 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | P.6.1 | 1 |
Ö5 | Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. | P.12.3 | 3,4 |
Ö6 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | P.12.4 | 3,4 |
Ö7 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 3,4 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş ve Fotografik temsil |
2 | Kamera seçimi ve Ekipman kullanımı |
3 | Fotoğraf Makinesinde Işık kontrolü: enstantane, diyafram, pozometre |
4 | Fotoğraf makinesinde kontrol sistemleri: alan derinliği kontrolü, enstantane diyafram ilişkisi, ISO değerleri ve görüntü kalitesi. |
5 | Objektifler |
6 | Fotoğraf Makineleri: Tek objektifli makineler, çift objektifli makineler |
7 | Işık ve Form |
8 | Vize Sınavı |
9 | Kompozisyon |
10 | Portre |
11 | Kenti fotoğraflamak |
12 | Doğa fotoğrafı |
13 | Fotografik görme |
14 | Fotoğrafta etik konular ve manipülasyon |
15 | Fotoğrafta anlatım dili |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Barthes, Roland (1996). Camera Lucida. Çev. Reha Akçakaya. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. |
Schaefer, John P., Basic Techniques of Photography, An Ansel Adams Guide: Little Brown and Company, Boston, 1992 | |
Sontag, Susan (1993). Fotoğraf Üzerine. Çev. Reha Akçakaya. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 14 | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P6 | P12 | P13 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Bilgi: İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını bilir. | - | - | - | - | - |
Ö3 | Kavrama: Alanındaki ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını ifade eder. | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. | - | - | - | - | - |
Ö5 | Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. | - | - | - | 5 | - |
Ö6 | Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. | - | - | - | 5 | - |
Ö7 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | - | - | - | 5 |