İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04310002 | İletişime Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-Z28 | [email protected] | 7262 | Çarşamba 13:30 - 17:00 |
Dersin İçeriği
Ders, alan konusunda temel bir tanım oluşturmak, iletişim ve medya çalışmalarında kullanılan yaklaşımlardan bazılarını tanımak ve öğrencilerin medya konusundaki bilgilerini arttırmak üzerinde yoğunlaşacaktır. İletişimin kökenleri ve başlangıçtan günümüze gelinceye dek geçirdiği dönüşümler üzerine yoğunlaşılmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. Temel kavramları ve yaklaşımları öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir. | 5 |
| P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 5 |
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | P.9.1 | 1,3,5,7 |
| Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | P.9.2 | 1,3,5,7 |
| Ö3 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | P.11.3 | 1,3,5,7 |
| Ö4 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | P.11.4 | 1,3,5,7 |
| Ö5 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.11.5 | 1,3,5,7 |
| Ö6 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | P.11.6 | 1,3,5,7 |
| Ö7 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 1,3,5,7 |
| Ö8 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 1,3,5,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar |
| 2 | İletişim Sürecinin Özellikleri |
| 3 | İletişim Türleri |
| 4 | İletişim Engelleri |
| 5 | Kültür ve İletişim |
| 6 | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme |
| 7 | İletişim Modelleri |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi |
| 10 | İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim |
| 11 | İkna Edici İletişim ve Etik |
| 12 | Sözsüz İletişim ve Beden Dili |
| 13 | Yeni İletişim Teknolojileri |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. |
| Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011 | |
| Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. | |
| Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015 | |
| Oskay, Ünsal. İletişimin ABC'si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 104 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,47 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | 5 | - | - |
| Ö3 | Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. | - | 5 | - |
| Ö4 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | - | 5 | - |
| Ö5 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | - | 5 | - |
| Ö6 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | - | 5 | - |
| Ö7 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | - | - | 3 |
| Ö8 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | - | - | 3 |
