Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US150 | Trafik Kazaları ve Psikososyal Destek | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, trafik kültürünü ve güvenliğini anlamak, kaza sonrası yakın kayıpları ve yeti yitimi yaşayan bireylere krize müdahale ve psikososyal destek mekanizmalarının öğrenilmesi için kısa film gösterimleri, Emniyet Müdürlüğü ve Türkiye Sakatlar Derneği gibi kurum ve kuruluşlardan ilgili kişilerin derse misafir olarak çağırılması ve deneyimlerini paylaşmaları, bağımsız vaka tartışmaları ile psikososyal desteğin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, trafik kültürü üzerinden topluma özgü trafik güvenliğini tanımlamak ve trafik kazaları sonrasında kayıp ya da yeti yitimi yaşayan bireylere yönelik psikososyal destek mekanizmalarının işleyişini, travma sonrasında yaşanan olumlu ve olumsuz gelişmelerin yaşamı nasıl etkilediğini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Trafik, Trafik Kültürü, Güvenliği, Trafik Kazaları, Mağdur ve Fail tanımı ve niteliği |
2 | Dünyada Trafik Güvenliği ve Trafik Kazaları |
3 | Türkiye'de Trafik Güvenliği ve Kazalarının Diğer Ülke Örnekleriyle Karşılaştırılması |
4 | Bireyin Başetme Mekanizmaları ve Psikososyal Desteğin Önemi, Trafik Kazası Sonrası Sağ Kalmanın Önemi, Travma Sonrası Gelişim |
5 | Trafik Kazası Sonrası Yeti Yitimi, Kısa Film Gösterimi (Engelsizsiniz) |
6 | Kaza Sonrası Krize Müdahale, Seçilen Filmlerde Kaza Sahnelerinin İzlenmesi ve Sonrasında Karaktere Nasıl bir Müdahale Uygulanması Gerektiğinin Tartışılması |
7 | Trafik Kazası Sonrası Tedavi Süreci |
8 | Trafik Kazası Sonrası Kayıp ve Yas Yönetimi |
9 | Trafik Kazası Sonrası Hukuk Süreci, Mevzuat ile İlgili Bilgi Edinilmesi |
10 | Trafik Kazası Sonrası Hukuki Süreçle ve Tedavi Süreciyle İlgili Role- Play ile Psikososyal Desteğin Öneminin Tartışılması |
11 | Trafik Kazası Sonrası Hukuki Süreçle ve Tedavi Süreciyle İlgili Role- Play ile Psikososyal Desteğin Öneminin Tartışılması |
12 | Trafik Kazası Sonrasında Psikososyal Destek Mekanizmaları ile İlgili Fikir Önerilerine ait Çalışmaların sunumu |
13 | Trafik Kazası Sonrasında Psikososyal Destek Mekanizmaları ile İlgili Fikir Önerilerine ait Çalışmaların sunumu |
14 | Trafik Kazası Sonrasında Psikososyal Destek Mekanizmaları ile İlgili Fikir Önerilerine ait Çalışmaların sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Barrington, A., & Shakespeare-Finch, J. (2013). Posttraumatic Growth and Posttraumatic Depreciation as Predictors of Psychological Adjustment. Journal of Loss and Trauma, 18(5), 429-443. |
Beck, J. S. (2010). Cognitive Therapy: Corsini Encyclopedia of Psychology: John Wiley & Sons, Inc. | |
Blanchard, E. B., Hickling, E. J., Devineni, T., Veazey, C. H., Galovski, T. E., Mundy, E., . . . Buckley, T. C. (2003). A controlled evaluation of cognitive behaviorial therapy for posttraumatic stress in motor vehicle accident survivors. Behaviour Research and Therapy, 41, 79-96. | |
Busuttil, A. (1997). Coping and Psychological Morbidity after Road Traffic Accidents: The Development of a Coping Scale and an Examination of Stressor Variables, Coping and Social Support in Relation to Post Traumatic Stress Disorder. (Doctor of Psychology), University of Surrey, Guildford. | |
Cansız, R. O. (2007). Sosyal Psikiyatride Kullanılan Psikolojik Testler. (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara. | |
Michale, C., Sekar, K., Prahanaj, S. S., & Thomas, T. (2004). Road Traffic Accidents: An Emerging Medico- Social Problem in India: Perspective for Social Wrok Intervention. In S. Stanley (Ed.), Social Problems Perspectives for Intervention (pp. 241-247). New Delhi: Allied Publishers Pvt. Ltd. | |
Özkan, T., & Lajunen, T. (2011). Person and Environment: Traffic Culture. In B. E. Porter (Ed.), Handbook of Traffic Psychology (pp. 179-192). London: Elsevier. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |