(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme |
P.1.2) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme |
P.1.3) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. |
P.1.4) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. |
P.1.5) Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. |
P.1.6) Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. |
P.1.7) Tasarımlarının bilgisayar vb. Teknolojik cihazlarla uygulama becerisi. |
|
P3) C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi.
P.3.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.3.2) Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.3.3) Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) |
P.3.4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi. |
P.3.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. |
P.3.6) Grafik tasarım ürünlerini üç boyutlu uygulama becerisi. |
|
P4) D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
P.4.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. |
P.4.2) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi edinir ve kendi çalışmalarını sorgular |
P.4.3) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. |
P.4.4) Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. |
P.4.5) Grafik tasarımlarını, tasarım ilkelerine göre eleştirebilme becerisi. |
P.4.6) Grafik tasarımı bir grup etkinliği olarak gerçekleştirme becerisi. |
P.4.7) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.4.8) Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
P.4.9) Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. |
|
P5) E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi.
P.5.1) Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. |
P.5.2) Uyumlu mekan üretimi sorunları ve çözümlerini kazanma becerisi. |
P.5.3) Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini çözümleme becerisi. |
P.5.4) Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. |
P.5.5) Fonksiyonu gerçekleyen ürün bilgisi kazanma becerisi. |
P.5.6) Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunma becerisi. |
P.5.7) Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi |
|
P10) J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi.
P.10.1) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. |
P.10.2) Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme ve uygulama becerisi. |
P.10.3) Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanabilme/tasarımlarına yansıtabilme becerisi. |
P.10.4) Algı ve problem çözme, teknik uygulama becerisi. |
P.10.5) Grafik tasarımında ve uygulamasında kullanılan teknik araç ve gereçleri, tanımlama, sınıflandırma ve kullanabilme becerisi. |
P.10.6) Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. |
P.10.7) Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır |
|
P11) K Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet ve ARGE Yeteneği Kazanma. Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma becerisi
P.11.1) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilini, iyi derecede sözlü ve yazılı ifade etme becerisi. |
P.11.2) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilme becerisi. |
P.11.3) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilme becerisi. |
P.11.4) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmaları hakkında bilgiye ulaşabilme becerisi. |
P.11.5) İkinci bir yabancı dili sosyal iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme becerisi. |
|
P12) L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi.
P.12.1) Grafik tasarım ürününü üç boyutlu şekillendirmede kullanılan araç-gereçler hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. |
P.12.2) Grafik tasarım ürününü üç boyutlu hale getirirken zaman ve mekan unsurlarını etkili kullanabilme becerisi |
P.12.3) İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. |
|
P13) M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi.
P.13.1) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. |
P.13.2) Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel) becerisi. |
P.13.3) Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.13.4) Dönemler arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi (Farkındalık). |
P.13.5) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi |
|
P14) N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi.
P.14.1) Estetik farkındalığa sahiptir |
P.14.2) Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir |
|
P15) O İlgili sanat alanında yasal düzenlemeler ve işlemler hakkında bilgi kazanma becerisi.
P.15.1) Telif hakları ile ilgili bilgiye sahip olabilme becerisi |
|
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P1) A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme |
P.1.2) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme |
P.1.3) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. |
P.1.4) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. |
P.1.5) Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. |
P.1.6) Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. |
P.1.7) Tasarımlarının bilgisayar vb. Teknolojik cihazlarla uygulama becerisi. |
|
P2) B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi.
P.2.1) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. |
P.2.2) Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). |
P.2.3) Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. |
P.2.4) Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. |
P.2.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. |
P.2.6) Derse ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme becerisi. |
P.2.7) Tasarım sürecinde tek başına, bağımsız ve/ veya grup içinde uyumlu üretken çalışır, grup çalışmalarını yönetebilme becerisi edinir. |
P.2.8) Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini tanımlayabilme becerisi. |
|
P3) C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi.
P.3.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.3.2) Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.3.3) Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) |
P.3.4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi. |
P.3.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. |
P.3.6) Grafik tasarım ürünlerini üç boyutlu uygulama becerisi. |
|
P4) D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
P.4.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. |
P.4.2) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi edinir ve kendi çalışmalarını sorgular |
P.4.3) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. |
P.4.4) Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. |
P.4.5) Grafik tasarımlarını, tasarım ilkelerine göre eleştirebilme becerisi. |
P.4.6) Grafik tasarımı bir grup etkinliği olarak gerçekleştirme becerisi. |
P.4.7) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.4.8) Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
P.4.9) Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. |
|
P5) E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi.
P.5.1) Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. |
P.5.2) Uyumlu mekan üretimi sorunları ve çözümlerini kazanma becerisi. |
P.5.3) Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini çözümleme becerisi. |
P.5.4) Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. |
P.5.5) Fonksiyonu gerçekleyen ürün bilgisi kazanma becerisi. |
P.5.6) Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunma becerisi. |
P.5.7) Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi |
|
P6) F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi.
P.6.1) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. |
P.6.2) İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. |
P.6.3) Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. |
P.6.4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.6.5) Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. |
P.6.6) Üç boyutlu nesnelerin yanal yüzeylerini (yan,ön,alt,üst vb.) iki boyutlu çizgi ile ifade edebilme becerisi. |
|
P7) G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi.
P.7.1) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. |
P.7.2) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. |
P.7.3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. |
P.7.4) Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme becerisi. |
P.7.5) Grafik tasarım uygulamalarında renk unsurunu etkili kullanabilme becerisi |
|
P8) H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi.
P.8.1) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.8.2) Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak anlatabilme becerisi. |
P.8.3) Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. |
P.8.4) Geleneksel unsurları ve çağdaş yöntem ve tekniklerle uygulama becerisi. |
P.8.5) Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. |
|
P9) I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi.
P.9.1) Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. |
P.9.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.9.3) Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlama becerisi. |
P.9.4) Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. |
P.9.5) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.9.6) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. |
P.9.7) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) |
P.9.8) Eleştirel düşünme becerisi. |
P.9.9) Tasarım alanında geçmişi araştırma becerisi. |
|
P10) J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi.
P.10.1) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. |
P.10.2) Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme ve uygulama becerisi. |
P.10.3) Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanabilme/tasarımlarına yansıtabilme becerisi. |
P.10.4) Algı ve problem çözme, teknik uygulama becerisi. |
P.10.5) Grafik tasarımında ve uygulamasında kullanılan teknik araç ve gereçleri, tanımlama, sınıflandırma ve kullanabilme becerisi. |
P.10.6) Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. |
P.10.7) Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır |
|
P11) K Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet ve ARGE Yeteneği Kazanma. Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma becerisi
P.11.1) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilini, iyi derecede sözlü ve yazılı ifade etme becerisi. |
P.11.2) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilme becerisi. |
P.11.3) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilme becerisi. |
P.11.4) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmaları hakkında bilgiye ulaşabilme becerisi. |
P.11.5) İkinci bir yabancı dili sosyal iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme becerisi. |
|
P12) L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi.
P.12.1) Grafik tasarım ürününü üç boyutlu şekillendirmede kullanılan araç-gereçler hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. |
P.12.2) Grafik tasarım ürününü üç boyutlu hale getirirken zaman ve mekan unsurlarını etkili kullanabilme becerisi |
P.12.3) İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. |
|
P13) M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi.
P.13.1) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. |
P.13.2) Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel) becerisi. |
P.13.3) Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.13.4) Dönemler arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi (Farkındalık). |
P.13.5) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi |
|
P14) N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi.
P.14.1) Estetik farkındalığa sahiptir |
P.14.2) Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir |
|
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P1) A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme |
P.1.2) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme |
P.1.3) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. |
P.1.4) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. |
P.1.5) Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. |
P.1.6) Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. |
P.1.7) Tasarımlarının bilgisayar vb. Teknolojik cihazlarla uygulama becerisi. |
|
P2) B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi.
P.2.1) Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. |
P.2.2) Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). |
P.2.3) Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. |
P.2.4) Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. |
P.2.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. |
P.2.6) Derse ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme becerisi. |
P.2.7) Tasarım sürecinde tek başına, bağımsız ve/ veya grup içinde uyumlu üretken çalışır, grup çalışmalarını yönetebilme becerisi edinir. |
P.2.8) Değişik yüzeylerde baskı tasarımlarının özelliklerini tanımlayabilme becerisi. |
|
P3) C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi.
P.3.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.3.2) Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.3.3) Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) |
P.3.4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi. |
P.3.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. |
P.3.6) Grafik tasarım ürünlerini üç boyutlu uygulama becerisi. |
|
P4) D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
P.4.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. |
P.4.2) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi edinir ve kendi çalışmalarını sorgular |
P.4.3) Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. |
P.4.4) Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. |
P.4.5) Grafik tasarımlarını, tasarım ilkelerine göre eleştirebilme becerisi. |
P.4.6) Grafik tasarımı bir grup etkinliği olarak gerçekleştirme becerisi. |
P.4.7) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.4.8) Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
P.4.9) Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. |
|
P5) E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi.
P.5.1) Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. |
P.5.2) Uyumlu mekan üretimi sorunları ve çözümlerini kazanma becerisi. |
P.5.3) Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini çözümleme becerisi. |
P.5.4) Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. |
P.5.5) Fonksiyonu gerçekleyen ürün bilgisi kazanma becerisi. |
P.5.6) Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunma becerisi. |
P.5.7) Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi |
|
P6) F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi.
P.6.1) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. |
P.6.2) İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. |
P.6.3) Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. |
P.6.4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.6.5) Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. |
P.6.6) Üç boyutlu nesnelerin yanal yüzeylerini (yan,ön,alt,üst vb.) iki boyutlu çizgi ile ifade edebilme becerisi. |
|
P7) G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi.
P.7.1) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. |
P.7.2) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. |
P.7.3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. |
P.7.4) Tasarımın görsel unsurlarını, tipografik unsurlarla etkili biçimde kullanabilme becerisi. |
P.7.5) Grafik tasarım uygulamalarında renk unsurunu etkili kullanabilme becerisi |
|
P8) H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi.
P.8.1) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.8.2) Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak anlatabilme becerisi. |
P.8.3) Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. |
P.8.4) Geleneksel unsurları ve çağdaş yöntem ve tekniklerle uygulama becerisi. |
P.8.5) Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. |
|
P9) I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi.
P.9.1) Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. |
P.9.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.9.3) Grafik tasarımlarını gelişen ve değişen teknoloji desteği ile günün kültürel ortamına yorumlama becerisi. |
P.9.4) Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. |
P.9.5) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.9.6) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. |
P.9.7) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) |
P.9.8) Eleştirel düşünme becerisi. |
P.9.9) Tasarım alanında geçmişi araştırma becerisi. |
|
P10) J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi.
P.10.1) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. |
P.10.2) Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme ve uygulama becerisi. |
P.10.3) Teknik resim ve benzer detayları ihtiyacı doğrultusunda kullanabilme/tasarımlarına yansıtabilme becerisi. |
P.10.4) Algı ve problem çözme, teknik uygulama becerisi. |
P.10.5) Grafik tasarımında ve uygulamasında kullanılan teknik araç ve gereçleri, tanımlama, sınıflandırma ve kullanabilme becerisi. |
P.10.6) Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. |
P.10.7) Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır |
|
P11) K Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet ve ARGE Yeteneği Kazanma. Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma becerisi
P.11.1) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilini, iyi derecede sözlü ve yazılı ifade etme becerisi. |
P.11.2) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilme becerisi. |
P.11.3) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilme becerisi. |
P.11.4) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmaları hakkında bilgiye ulaşabilme becerisi. |
P.11.5) İkinci bir yabancı dili sosyal iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme becerisi. |
|
P12) L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi.
P.12.1) Grafik tasarım ürününü üç boyutlu şekillendirmede kullanılan araç-gereçler hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. |
P.12.2) Grafik tasarım ürününü üç boyutlu hale getirirken zaman ve mekan unsurlarını etkili kullanabilme becerisi |
P.12.3) İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. |
|
P13) M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi.
P.13.1) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. |
P.13.2) Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel) becerisi. |
P.13.3) Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.13.4) Dönemler arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi (Farkındalık). |
P.13.5) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi |
|
P14) N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi.
P.14.1) Estetik farkındalığa sahiptir |
P.14.2) Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir |
|
P15) O İlgili sanat alanında yasal düzenlemeler ve işlemler hakkında bilgi kazanma becerisi.
P.15.1) Telif hakları ile ilgili bilgiye sahip olabilme becerisi |
|
|