Grafik Tasarım
TYÇÇ Program Yeterlilikleri İlişkisi
Grup Başlık | Grup Alt Başlık | Temel Alan Yeterlilikleri (Sanat) | PROGRAM YETERLİLİKLERİ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (6. Düzey (Lisans Eğitimi)) | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | No | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | ||
Bilgi | - | 1 | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||
Bilgi | - | 2 | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||
Bilgi | - | 3 | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | - | - | |||||||||||||||
Bilgi | - | 4 | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||
Bilgi | - | 5 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||
Bilgi | - | 6 | İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||
Bilgi | - | 7 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||
Bilgi | - | 8 | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||
Bilgi | - | 9 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||
Beceriler | - | 1 | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||
Beceriler | - | 2 | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||
Beceriler | - | 3 | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | - | - | |||||||||||||||
Beceriler | - | 4 | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | - | - | |||||||||||||||
Beceriler | - | 5 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | - | - | |||||||||||||||
Beceriler | - | 6 | Duyusal algıyı somutlaştırır. | - | - | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 1 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2 | Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | 2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3 | Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 1 | Kendi çalışmalarını sorgular. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 2 | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 3 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 3 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | 1 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2 | Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3 | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 4 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 5 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 1 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 2 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 3 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | - | - | |||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 4 | Estetik farkındalığa sahiptir. | - | - |