İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
US135 Tasarım Yönetimi 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu derste; tasarımın tanımı üzerinde durulacak, basılı ve dijital mecralarda tasarım öğelerinin kullanılışı güncel çalışmalar üzerinde incelenecektir. Çalışmaların tasarımın tanımından yola çıkılarak değerlendirmesi yapılarak, özgün tasarımların ve güçlü mesajların ortaya çıkmasındaki değişkenler araştırılacaktır.
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin tasarım yaparken dikkat etmeleri gereken noktaların farkına varmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tasarımın analiz ve teknikleri
2 Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Masaüstü yayıncılık)
3 Araştırma ve raporlandırma
4 Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Açıkhava reklamları)
5 Araştırma ve raporlandırma
6 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Portallar: haber, arama, oyun, eğlence, vb.)
7 Araştırma ve raporlandırma
8 Araştırma ve raporlandırma
9 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Blog, portfolyo, mesleki)
10 Araştırma ve raporlandırma
11 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Web reklamlar: banner, e-mail, v.b.)
12 Araştırma ve raporlandırma
13 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.( T.V. reklamları: sanal reklam, bant reklamlar, viral, v.b.)
14 Araştırma ve raporlandırma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar JOHN FISKE, ‘İletişim Çalışmalarına Giriş'(Çev. Süleyman İrvan) Bilim ve Sanat Yayınları, 2003.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0