Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| US133 | Teknoloji, Küreselleşme ve Sürdürülebilir Kalkınma | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Şule ERYÜRÜK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
BM'nin tanımladığı 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtımı ve neden buna ihtiyaç duyulduğu konulara değinilecektir. Türkiye açısından ve küresel açıdan hedeflerin değerlendirmesi ve bu bağlamda hedeflerin ve teknolojik gelişmelerin küreselleşme ile etkileşimi irdelenecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Sürdürülebilir Kalkınma hedefleri ile Bilim, Teknoloji, İnovasyon ve Küreselleşme arasındaki bağlantıları incelemek ve hızlı değişim gösteren sürdürülebilir kalkınma sorununda Bilim, Teknoloji, İnovasyon ve Küreselleşmenin rolünü anlamak / anlamak için bir yol haritası çizmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders Açıklamaları ve Giriş Sürdürülebilir Kalkınmanın Tarihsel gelişimi |
| 2 | Sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel gelişimi |
| 3 | BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri |
| 4 | BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri |
| 5 | Teknoloji nedir? Sürdürülebilir Kalkınma ile ilişkisi nedir? |
| 6 | Küreselleşme nedir? Sürdürülebilir Kalkınma ile ilişkisi nedir? |
| 7 | Teknoloji-Küreselleşme ve Sürdürülebilir Kalkınma modeli |
| 8 | Teknoloji- Küreselleme- Sürdürülebilir Kalkınma modeli |
| 9 | İnovasyonun Teknoloji Boyutu |
| 10 | İnovasyonun teknoloji boyutu |
| 11 | Avrupa İnovasyon Karnesi 2017-2018 ve Dünyada İnovasyon |
| 12 | Küreselleşmenin Çevre-Ekonomi Etkileşimlerine etkisi |
| 13 | Küreselleşmenin Çevre- iş ve İş- Ekonomi etkileşimlerine etkisi |
| 14 | Küresel Riskler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
