Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MED101 | Medeniyet Tasavvuru ve Karatay Medresesi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM | C-133 | [email protected] | 7648 | Perşembe 10:00-11:30 ve 13:00-14:30 |
Dersin İçeriği
Karatay Medresesi, öğretim kadrosu, vakfiyesi ve mimari hususiyetleri hakkında kısaca bilgi. Medeniyet ve kültür kavramları, medeniyetin doğuşunu hazırlayan temel unsurlar. Türk-İslam medeniyetinin temel kaynakları, Türk-İslam medeniyetinin kurucu unsurları, Türk- İslam medeniyetinin bazı yansımaları.
Dersin Amacı
Büyük bir medeniyetin kurucusu olan milletimizin insana verdiği değer, adalet konusunda gösterdiği titizlik, dinamizm, farklı kültür ve inançtaki topluluklarla müşterek yaşama tecrübesi gibi hususların güncellenerek, tefekkür eden, üreten ve insan ortak paydasında bütün insanlığa hizmet etmeyi idealize eden bir şuur oluşturmaktır. Üniversitemizin adının ilham kaynağı olan Karatay Medresesinin kurucusu ve büyük Türk devlet adamı Celaleddin Karatay'ı ve ilim-irfan merkezi olan Karatay Medresesini tanıtarak, "Medreseden Üniversiteye"anlayışıyla köklü ve derin bir medeniyetin mensubu olduğumuzun hatırlanması sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 3 |
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 4 |
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 3 |
| P13 | M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. | 4 |
| P14 | N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Derse ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme becerisi. | P.2.6 | 1 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | P.4.9 | 1 |
| Ö3 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | P.9.1 | 1 |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.9.2 | 1 |
| Ö5 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. | P.9.4 | 1 |
| Ö6 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. | P.9.6 | 1 |
| Ö7 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) | P.9.7 | 1 |
| Ö8 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel) becerisi. | P.13.2 | 1 |
| Ö9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi | P.13.5 | 1 |
| Ö10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir | P.14.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Karatay Medresesinin Kuruluşu ve Tarihi, Mimari Özellikleri |
| 2 | Karatay Medresesinin Kuruluşu ve Tarihi, Mimari Özellikleri, Celaleddin Karatay'ın Hayatı ve Siyasi Kariyeri |
| 3 | Celaleddin Karatay'ın Hayatı ve Siyasi Kariyeri |
| 4 | Karatay Medresesinin Gelir ve Giderleri, Eğitim ve Öğretim |
| 5 | Medeniyetin Doğuşunu Hazırlayan Temel Unsurlar (İnsan, İnsan ve Muhit, İnsan ve Lisan, İnsan ve İlim, Müsamaha) |
| 6 | Medeniyetin Doğuşuna Etki Eden Faktörler (Din ve Medeniyet, İlim ve Medeniyet, Hikmet ve Medeniyet) |
| 7 | Batı Medeniyetinin Teşekkülünde İslam'ın Rolü |
| 8 | Medeniyetin Doğuşunda Fert, Toplum ve Devlet |
| 9 | Medeniyetin Anlamı ve Tanımları, Sanat ve Medeniyet İlişkisi |
| 10 | İslam ve Barış, İslam ve Dinamizm, Kültür ve Medeniyet Kavramları |
| 11 | Medeniyet Tasavvurunun Anlamı, Medeniyet Tasavvurunun Dayandığı Esaslar |
| 12 | Medeniyet Kurucusu Hz. Adem ve Medeniyet Tasavvuru, Medeniyet Tasavvurunda Model İnsan Hz. Muhammed |
| 13 | Türk-İslam Medeniyetinin Kaynakları, Temel İlkeleri |
| 14 | Türk-İslam Medeniyet Tasavvurunun Bazı Yansımaları (İnsan Hakları, Hayvan Hakları, Vermek Üzerine Bina Edilen Hayat Anlayışı, Birlikte Yaşama Kültürü, Sadaka Taşları) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Ortak Yazarlı, Medeniyet Tasavvuru ve Karatay Medresesi, Konya: KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, 2018. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P9 | P13 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Derse ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme becerisi. | 3 | - | - | - | - |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | - | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | - | - | 4 | - | - |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. | - | - | 3 | - | - |
| Ö6 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. | - | - | 3 | - | - |
| Ö7 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) | - | - | 3 | - | - |
| Ö8 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel) becerisi. | - | - | - | 3 | - |
| Ö9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi | - | - | - | 4 | - |
| Ö10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir | - | - | - | - | 3 |
