Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GST106 | Yabancı Dil II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
GST 112 dersi öğrencilerin akademik yazı becerilerini beyin fırtınası yoluyla düşüncelerini yazıp tasnif edip organize olmalarının yanısıra kaynaklara başvurarak doğrudan alıntı, paraphrase ve özet şeklinde essaylerinde kullanmalarını geliştirmeyi amaçlar. Ders sonunda öğrenciler iki temel essay tipini (Cause and Effect and Argumentative essays) araştırma sonuçlarına dayandırarak yazabilir duruma gelir.
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin bölümleriyle ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlar. Öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmeyi, bu konuda yazılmış kaynakları okuyarak okuduklarını ifade edebilmeyi ve yazabilmeyi amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, ders amaçlarının açıklanması, öğrenci örnek yazı |
| 2 | Farklı kaynakları tarama, bilgiyi tasnif etme ve alıntılama |
| 3 | Ayıklanan bilgiyi paraphrase ve özetleyerek yazı içinde kullanma + citation |
| 4 | Değişik grafikleri yorumlama ve yazı içinde kullanma |
| 5 | Cause& Effect giriş- okuma parçaları ve eleştirel düşünme alıştırmaları |
| 6 | Essay analizi- içerik, organizasyon + gerekli terminoloji çalışması |
| 7 | Cause &Effect essay yazmak/ sınıf içi değerlendirmek |
| 8 | Edatlar |
| 9 | Ara Sınav |
| 10 | Okuma alıştırmaları/ sıklıkla yapılan hataların tanımlanıp düzeltilmesi |
| 11 | Tartışmalı konuların ele alınması- sınıf tartışması |
| 12 | Tartışmalı konuların ele alınması- sınıf tartışması |
| 13 | Argumentative; okuma parçaları- içerik ve organizasyon analizi |
| 14 | Argumentative essay yazmak, kaynak taramak ve bunları yazıda kullanmak |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Development of Reading and Writing Skills, METU, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
