İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRB375 Özgün Baskı III 3 Güz 5 1+2+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU A-Z12 [email protected] 7344 Çarşamba
13:00-14:00
Dersin İçeriği
Ağaç baskı tekniğinin ve diğer tekniklerle birleşiminin tarihçesi ve gelişimiyle ilgili bilgi aktarımı ve farklı yüzeylere uygulama çalışmaları yapmak.
Dersin Amacı
Dünya'da ve Türkiye'de farklı baskı tekniklerinin gelişimini inceleyerek, özellikle ağaç baskı ile diğer teknikleri birleştirip bu tekniğin imkânları ve malzemeleriyle tek /çok renkli, tek ve ya çok kalıpla baskı uygulamaları yapılması amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 4
P4 D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 3
P12 L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3 1,3,7
Ö2 Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. P.1.6 3,7
Ö3 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. P.4.3 1,3,7
Ö4 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.4.7 3,7
Ö5 Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. P.4.8 3,7
Ö6 Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. P.8.5 3,7
Ö7 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. P.12.3 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dönem içinde yapılacakların aktarılması, gerekli malzeme listesinin verilmesi
2 Ağaç baskı , deneysel baskının tarihsel gelişimelerinin sanatçı örnekleri üzerinden aktarılması
3 Ağaç baskının öğretilmesi ve başlangıç.
4 Kağıt hazırlama ve baskı sonrası uygulamaları ve numaralandırma.
5 Tek renk baskı denemeleri
6 Tek renk baskı denemeleri çalışmalarına devam
7 Tek renk baskı denemeleri çalışmalarına devam
8 İki ve daha fazla renk baskı denemeleri
9 İki ve daha fazla renk baskı denemeleri
10 İki ve daha fazla renk baskı denemeleri
11 İki ve daha fazla renk baskı denemeleri
12 İki ve daha fazla renk bask
13 Uygulamaya Devam
14 Ağaç baskı ve diğer ilintili baskı teknikleri ile ilişkili sergi ve araştırma gezisi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Baskı Resim Sergisi 22 Nisan-21 Mayıs 1999, Sinan Demirtaş, Nuri Kuzucan, Ferhat Özatar Akbank Sanat Galerisi , 1999
Deniz Barev, Geleneksel ve Deneysel Yönleriyle Gravür Baskı , Paradigma Akademi Yayınları ,2014
Otto Dix Eleştirel Grafik 1920 - 1924 / Özgün Baskı ""Savaş"" 1924 30 Eylül - 30 Ekim 2005
Özgün Baskı Koleksiyonu, Persan Art Galeri Yayınevi, İstanbul,2000
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 10 1 10
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P8 P12
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 4 - - -
Ö2 Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. 4 - - -
Ö3 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. - 5 - -
Ö4 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. - 5 - -
Ö5 Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. - 5 - -
Ö6 Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. - - 3 -
Ö7 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. - - - 5