Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRB375 | Özgün Baskı III | 3 | Güz | 5 | 1+2+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU | A-Z12 | [email protected] | 7344 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Ağaç baskı tekniğinin ve diğer tekniklerle birleşiminin tarihçesi ve gelişimiyle ilgili bilgi aktarımı ve farklı yüzeylere uygulama çalışmaları yapmak.
Dersin Amacı
Dünya'da ve Türkiye'de farklı baskı tekniklerinin gelişimini inceleyerek, özellikle ağaç baskı ile diğer teknikleri birleştirip bu tekniğin imkânları ve malzemeleriyle tek /çok renkli, tek ve ya çok kalıpla baskı uygulamaları yapılması amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 4 |
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 3 |
| P12 | L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | P.1.3 | 1,3,7 |
| Ö2 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | P.1.6 | 3,7 |
| Ö3 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. | P.4.3 | 1,3,7 |
| Ö4 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.4.7 | 3,7 |
| Ö5 | Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | P.4.8 | 3,7 |
| Ö6 | Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. | P.8.5 | 3,7 |
| Ö7 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. | P.12.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dönem içinde yapılacakların aktarılması, gerekli malzeme listesinin verilmesi |
| 2 | Ağaç baskı , deneysel baskının tarihsel gelişimelerinin sanatçı örnekleri üzerinden aktarılması |
| 3 | Ağaç baskının öğretilmesi ve başlangıç. |
| 4 | Kağıt hazırlama ve baskı sonrası uygulamaları ve numaralandırma. |
| 5 | Tek renk baskı denemeleri |
| 6 | Tek renk baskı denemeleri çalışmalarına devam |
| 7 | Tek renk baskı denemeleri çalışmalarına devam |
| 8 | İki ve daha fazla renk baskı denemeleri |
| 9 | İki ve daha fazla renk baskı denemeleri |
| 10 | İki ve daha fazla renk baskı denemeleri |
| 11 | İki ve daha fazla renk baskı denemeleri |
| 12 | İki ve daha fazla renk bask |
| 13 | Uygulamaya Devam |
| 14 | Ağaç baskı ve diğer ilintili baskı teknikleri ile ilişkili sergi ve araştırma gezisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Baskı Resim Sergisi 22 Nisan-21 Mayıs 1999, Sinan Demirtaş, Nuri Kuzucan, Ferhat Özatar Akbank Sanat Galerisi , 1999 |
| Deniz Barev, Geleneksel ve Deneysel Yönleriyle Gravür Baskı , Paradigma Akademi Yayınları ,2014 | |
| Otto Dix Eleştirel Grafik 1920 - 1924 / Özgün Baskı ""Savaş"" 1924 30 Eylül - 30 Ekim 2005 | |
| Özgün Baskı Koleksiyonu, Persan Art Galeri Yayınevi, İstanbul,2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P8 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. | - | - | 3 | - |
| Ö7 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. | - | - | - | 5 |
