Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRB260 | Özgün Baskı II | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU | A-Z12 | [email protected] | 7344 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Baskı tekniklerini teorik ve birkısmını da uygulamalı olarak öğrenme.(mono baskı, linolyum, ağaç baskı, litografi, gravür)
Dersin Amacı
Baskı Resimde farklı tekniklerle (mono baskı, linolyum, ağaç baskı, litografi, gravür) kişisel anlatım yollarına gidebilme.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 4 |
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 3 |
| P12 | L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | P.1.3 | 3,7 |
| Ö2 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | P.1.6 | 3,7 |
| Ö3 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. | P.4.3 | 1,3,7 |
| Ö4 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.4.7 | 3,7 |
| Ö5 | Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | P.4.8 | 3,7 |
| Ö6 | Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. | P.8.5 | 3,7 |
| Ö7 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. | P.12.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel olarak baskı teknikleri hakkında bilgilendirme. |
| 2 | Baskı çalışması için ön taslaklar |
| 3 | Gravür ve ağaç baskı tekniği için tasarımlar |
| 4 | Baskı teknikleri için kalıp hazırlama |
| 5 | Baskı hazırlığı ve uygulama. |
| 6 | Uygulamada çıkan teknik sorunları tartışma. |
| 7 | Uygulamada çıkan teknik sorunları tartışma. |
| 8 | Uygulamaya devam. |
| 9 | Devam ve değerlendirme. |
| 10 | Devam ve değerlendirme. |
| 11 | Exlibris baskı teknikleri için renkli kalıp hazırlama. |
| 12 | Baskı hazırlığı ve uygulama. |
| 13 | Uygulamaya devam. |
| 14 | Devam ve değerlendirme. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Baskı Resim Sergisi 22 Nisan-21 Mayıs 1999, Sinan Demirtaş, Nuri Kuzucan, Ferhat Özatar Akbank Sanat Galerisi , 1999 |
| Deniz Barev, Geleneksel ve Deneysel Yönleriyle Gravür Baskı , Paradigma Akademi Yayınları ,2014 | |
| Özgün Baskı Koleksiyonu, Persan Art Galeri Yayınevi, İstanbul,2000 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 2 | 1 | 2 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P8 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumlaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Grafik tasarımlarında somut ve soyut kavramları kullanabilme becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö7 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. | - | - | - | 3 |
