Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA499 | Editoryal İllustrasyon | 4 | Güz | 7 | 2+2+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
İleriye dönük basın yayın ve süreli yayın organları için illüstrasyon projesini çözümleyebilecek ve analiz edebilecek yetkinliği erişmek adına temel oluşturma niteliğindeki çok yönlü proje uygulamaları ve teorik seminerler.
Dersin Amacı
İllüstrasyonun görsel iletişimin çeşitli alanlarında nasıl kullanıldığını uygulamalı projelerle pekiştirmek; basın yayın ve süreli yayınlar için illüstrasyon üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama sürecine ilişkin alıştırmalara dair edinilen bilgileri pekiştirmek. Bir grafik tasarım ifade biçimi olarak illüstrasyon alanında uzmanlaşmayı hedefleyen adaya çalışma ve kendisini geliştirme zemini sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P6 | F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | P.1.4 | 7 |
| Ö2 | Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. | P.1.5 | 7 |
| Ö3 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | P.2.3 | 7 |
| Ö4 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | P.6.2 | 7 |
| Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.6.4 | 7 |
| Ö6 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve hedeflerin belirlenmesi, 1.proje brief: Dört parçalı serbest illüstrasyon projesi geliştirmek. |
| 2 | Eskiz değerlendirmesi ve seçimi. |
| 3 | Atölye çalışması |
| 4 | Atölye çalışması |
| 5 | 1.aşama teslimi; 2. aşama. Seminer: Müellif tasarımcı ve illüstratör |
| 6 | Eskiz değerlendirmesi ve seçimi. |
| 7 | Atölye çalışması |
| 8 | Atölye çalışması |
| 9 | 2. aşama teslimi; 3. aşama. Seminer: Kavramsal illüstrasyon üzerine |
| 10 | Eskiz değerlendirmesi ve seçimi. |
| 11 | Atölye çalışması |
| 12 | Atölye çalışması |
| 13 | 3. aşama teslimi; 4. aşama. Seminer: İllüstratörün iş dünyası |
| 14 | Eskiz değerlendirmesi ve seçimi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Steven Heller -Marshall Arisman ‘Teaching Illustration'Allworth Press |
| Steven Heller -Marshall Arisman ‘The Education of An Illustrator'- Allworth Press |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 1 | 10 | 10 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 156 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P6 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | - | - | 5 |
