İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA499 Editoryal İllustrasyon 4 Güz 7 2+2+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
İleriye dönük basın yayın ve süreli yayın organları için illüstrasyon projesini çözümleyebilecek ve analiz edebilecek yetkinliği erişmek adına temel oluşturma niteliğindeki çok yönlü proje uygulamaları ve teorik seminerler.
Dersin Amacı
İllüstrasyonun görsel iletişimin çeşitli alanlarında nasıl kullanıldığını uygulamalı projelerle pekiştirmek; basın yayın ve süreli yayınlar için illüstrasyon üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama sürecine ilişkin alıştırmalara dair edinilen bilgileri pekiştirmek. Bir grafik tasarım ifade biçimi olarak illüstrasyon alanında uzmanlaşmayı hedefleyen adaya çalışma ve kendisini geliştirme zemini sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 5
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P6 F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. P.1.4 7
Ö2 Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. P.1.5 7
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 7
Ö4 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. P.6.2 7
Ö5 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.6.4 7
Ö6 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve hedeflerin belirlenmesi, 1.proje brief: Dört parçalı serbest illüstrasyon projesi geliştirmek.
2 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
3 Atölye çalışması
4 Atölye çalışması
5 1.aşama teslimi; 2. aşama. Seminer: Müellif tasarımcı ve illüstratör
6 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
7 Atölye çalışması
8 Atölye çalışması
9 2. aşama teslimi; 3. aşama. Seminer: Kavramsal illüstrasyon üzerine
10 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
11 Atölye çalışması
12 Atölye çalışması
13 3. aşama teslimi; 4. aşama. Seminer: İllüstratörün iş dünyası
14 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Steven Heller -Marshall Arisman ‘Teaching Illustration'Allworth Press
Steven Heller -Marshall Arisman ‘The Education of An Illustrator'- Allworth Press
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 10 20
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 20 40
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 156
Toplam Yük / 30 5,20
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P6 P8
Ö1 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. 5 - - -
Ö2 Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. 5 - - -
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. - 5 - -
Ö4 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. - - 5 -
Ö5 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - 5 -
Ö6 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - 5