Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA487 | İleri Tipografi | 4 | Güz | 7 | 2+2+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Teknolojik gelişmeler ışığında yeni mecralarda tipografinin kullanımını araştırmak ve bilinen kuralların yanında deneysel çalışmalar yaptırmak.
Dersin Amacı
Tipografik tasarım bilinci gelişir.Dijital tipografinin anatomisi hakkında
bilgi sahibi olur.Deneysel tipografi uygulamaları yapar.Dijital tipografi
hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
bilgi sahibi olur.Deneysel tipografi uygulamaları yapar.Dijital tipografi
hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 4 |
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | P.4.4 | 1,5 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | P.4.9 | 1 |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | P.7.1 | 7 |
| Ö4 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | P.7.2 | 7 |
| Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | P.9.1 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Günümüz tipografisi hakkında genel değerlendirme. |
| 2 | Tipografi ve dijital ortam |
| 3 | Dijital ortam ve kullanım olanakları |
| 4 | Tipografinin dijital ortamda kullanılmasına dair uygulama için ön bilginin oluşturulması |
| 5 | Briefin oluşturulması üzerine tartışma |
| 6 | İlk eskizler |
| 7 | Eskizlerin değerlendirilmesi 1 |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Eskizlerin değerlendirilmesi 2 |
| 10 | Konu ile ilgili örnek uygulamaların incelenmesi |
| 11 | Dijital ortamda uygulama 1 |
| 12 | Dijital ortamda uygulama 2 |
| 13 | Uygulamaların değerlendirilmesi 1 |
| 14 | Uygulamaların değerlendirilmesi 2 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985 |
| Haley, A. "ABC's of Type. New York"Watson-Guptill Publications., 1990 | |
| Nelson, R.P. "Publication Design. Iowa"WM. C. Brown Publishers, 1987 | |
| Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications., 1990 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 8 | 5 | 40 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 5 | 8 | 40 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü: | 156 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 5 | - | - |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | - | 4 | - |
| Ö4 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | - | 4 | - |
| Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | - | - | 4 |
