İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA487 İleri Tipografi 4 Güz 7 2+2+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432
Dersin İçeriği
Teknolojik gelişmeler ışığında yeni mecralarda tipografinin kullanımını araştırmak ve bilinen kuralların yanında deneysel çalışmalar yaptırmak.
Dersin Amacı
Tipografik tasarım bilinci gelişir.Dijital tipografinin anatomisi hakkında
bilgi sahibi olur.Deneysel tipografi uygulamaları yapar.Dijital tipografi
hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 4
P9 I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. P.4.4 1,5
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. P.4.9 1
Ö3 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. P.7.1 7
Ö4 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 7
Ö5 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. P.9.1 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Günümüz tipografisi hakkında genel değerlendirme.
2 Tipografi ve dijital ortam
3 Dijital ortam ve kullanım olanakları
4 Tipografinin dijital ortamda kullanılmasına dair uygulama için ön bilginin oluşturulması
5 Briefin oluşturulması üzerine tartışma
6 İlk eskizler
7 Eskizlerin değerlendirilmesi 1
8 Ara sınav
9 Eskizlerin değerlendirilmesi 2
10 Konu ile ilgili örnek uygulamaların incelenmesi
11 Dijital ortamda uygulama 1
12 Dijital ortamda uygulama 2
13 Uygulamaların değerlendirilmesi 1
14 Uygulamaların değerlendirilmesi 2
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985
Haley, A. "ABC's of Type. New York"Watson-Guptill Publications., 1990
Nelson, R.P. "Publication Design. Iowa"WM. C. Brown Publishers, 1987
Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications., 1990
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 5 10
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 8 5 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 5 8 40
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 5 5
Toplam İş Yükü: 156
Toplam Yük / 30 5,20
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P7 P9
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. 5 - -
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 5 - -
Ö3 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. - 4 -
Ö4 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - 4 -
Ö5 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. - - 4