Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA469 | Görsel Anlatım Teknikleri II | 4 | Güz | 7 | 2+2+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Karakalem, füzen, sangin, guvaj boya, akrilik boya, yağlı boya teknikleriyle , desen, kompozisyon ve röprodüksüyon çalışmaları.
Dersin Amacı
Öğrencilerin disiplinli bir gözlem yolu ile yapıcı ve yaratıcı güçlerini, yaratıcılığın temeli olan sezgi gücünü geliştirmek; nesneler arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yeteneğini edindirmek, sanatın doğasını ve mantığını sezdirecek gerekli kültürü kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 4 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | P.1.4 | 7 |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | P.1.6 | 7 |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Modelden desen çalışmaları |
| 2 | Uygulamaya devam. |
| 3 | Kompozisyon araştırmaları |
| 4 | Uygulamaya devam. |
| 5 | Kolaj, lavi teknikleri ile kompozisyon araştırmaları |
| 6 | Uygulamaya devam. |
| 7 | Uygulamaya devam. |
| 8 | Akrilik, Yağlıboya vb. tekniklerle yüzey çalışmaları |
| 9 | Uygulamaya devam. |
| 10 | Uygulamaya devam. |
| 11 | Konulu ve serbest teknikle proje çalışması |
| 12 | Konulu ve serbest teknikle proje çalışması |
| 13 | Uygulamaya devam |
| 14 | Uygulamaya devam |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çağlarca, Sadettin, Resim, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1994. |
| Ocvirk,Stinson, Wing, Sanatın Temelleri, Karakalem yayıncılık, İzmir, 2015 | |
| Parramon, Jose., Çizim ve Resim Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008. | |
| Parramon, Jose Maria, Çizim ve resim sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995 | |
| Woods, Gerald, Drawing and sketching, Little, Brown and Com., 1995 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 6 | 84 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Uygulama | 4 | 2 | 8 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 153 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,10 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P8 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme | 4 | - |
| Ö2 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | 4 | - |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | 4 | - |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | 5 |
