Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA386 | Reklam Fotoğrafçılığı II | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Fotoğrafın yapı ve çalışma mekanizma özelliklerini ayrıntılı olarak anlayabilmesi Fotoğraf makinasının özelliklerini doğru biçimde kullanma ve geliştirebilmesi, Fotoğraf teknolojisinin özelliklerini Sanat ve Tasarım alanlarından yararlanarak kullanabilmesi, Görüntü işleme programlarını uygulamalı olarak kullanabilmesi, Fotoğrafın estetik ve teknik yönleriyle reklam anlatımı arasında ilişki kurabilmesi, Stüdyo ışığını ve gün ışığını fotoğrafta doğru olarak algılayıp, reklam çekimlerinde karar verebilmesi.
Dersin Amacı
Reklam fotoğrafçılığına ait temel bilgilere sahip olmak. Reklam fotoğrafı üretim teknik ve yöntemlerine ait bilgilere sahip olmak, bu bilgiler ışığında projeler geliştirerek stüdyo ve dış mekanda uygulamalar yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 5 |
| P10 | J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. | P.1.5 | 3,7 |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | P.3.4 | 3,7 |
| Ö3 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.8.1 | 3,7 |
| Ö4 | Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | P.9.5 | 3,7 |
| Ö5 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | P.10.1 | 3,7 |
| Ö6 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | P.10.6 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Reklam Fotoğrafı Planlaması |
| 2 | Orta format makine kullanımı |
| 3 | Dış mekanda değişen ışık koşullarında çekimler |
| 4 | Dış mekanda değişen ışık koşullarında çekimler |
| 5 | Araç çekiminde Model Kullanımı |
| 6 | Araç çekiminde Model Kullanımı |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Görüntü işleme programı uygulaması |
| 9 | Gece çekimlerinde uzun pozlama ve flash kullanımı |
| 10 | Gece çekimlerinde uzun pozlama ve flash kullanımı |
| 11 | Panoromik uygulama |
| 12 | Panoromik uygulama |
| 13 | Perspektif kontrollü bina çekimi |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları, İstanbul, 2010. |
| Emre İKİZLER, Filmden Dijitale Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2007. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Uygulama | 3 | 2 | 6 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 91 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P8 | P9 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | - | - | - | - | 5 |
| Ö6 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | 5 |
