Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA384 | Özgün Kitap Tasarımı | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
Kitap formatını tanıma, Farklı üretim teknikleri, Teknik bilginin kitap formuna aktarılması.
Dersin Amacı
Tasarım problemlerini kitap formatında çözme aşamasını tanıyacaktır. Problemi analiz eder ve gerekli araştırmaları yapar. Eskiz ve maketlerle olası çözümlere dair fikir üretir. Geliştirdiği fikirler arasından konuya en uygun olanını bulur ve uygular. Fikre uygun baskı tekniklerini dener. Geliştirilen fikirleri uygulamada çeşitli basım ve çoğaltım tekniklerini etkin olarak kullanabilecektir. Gerekli biçim, katlama ve ciltleme teknikleri tanır. Bu teknikleri fikri görselleştirmeye yönelik kullanır. Fikir eskiz ve maketlerinde tasarlanan görsele ulaşır. Kitabı bir aktarım biçimi olarak ele alabilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 3 |
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 3 |
| P6 | F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
| P12 | L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | P.1.3 | 7 |
| Ö2 | Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. | P.1.5 | 7 |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | P.1.6 | 7 |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. | P.2.4 | 7 |
| Ö5 | Grafik tasarım ürünlerini üç boyutlu uygulama becerisi. | P.3.6 | 7 |
| Ö6 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | P.6.1 | 7 |
| Ö7 | Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. | P.6.3 | 7 |
| Ö8 | Grafik tasarım ürününü üç boyutlu şekillendirmede kullanılan araç-gereçler hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. | P.12.1 | 7 |
| Ö9 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. | P.12.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler. |
| 2 | Konu belirleme ve bu konuda teorik ve uygulamalı araştırma. |
| 3 | Yapılan araştırmaların eskiz haline getirilmesi |
| 4 | Eskiz çalışmaları |
| 5 | Eskiz çalışmaları |
| 6 | Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar |
| 7 | Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar |
| 8 | Farklı malzeme ve kağıt türlerinin araştırılması, denenmesi |
| 9 | Kitabı biçimlendirme ve boyutlandırma çalışmaları, maket çalışması |
| 10 | Tasarım Uygulamaları |
| 11 | Tasarım Uygulamaları |
| 12 | Tasarım Uygulamaları |
| 13 | Uygulamaların tamamlanarak el yapımı kitap formatına dönüştürülmesi: Harman ve cilt teknikleri |
| 14 | Uygulamalar üzerinde tartışma ve değerlendirme, Uygulamaların sunuşu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dündar, B. ‘Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap', 2012 |
| M. Taşçıoğlu ‘Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap'Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Uygulama | 1 | 5 | 5 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P6 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | 3 | - | - | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. | 3 | - | - | - | - |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | 3 | - | - | - | - |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. | - | 3 | - | - | - |
| Ö5 | Grafik tasarım ürünlerini üç boyutlu uygulama becerisi. | - | - | 3 | - | - |
| Ö6 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | - | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. | - | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Grafik tasarım ürününü üç boyutlu şekillendirmede kullanılan araç-gereçler hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | 3 |
| Ö9 | İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. | - | - | - | - | 3 |
