İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA384 Özgün Kitap Tasarımı 3 Bahar 6 2+2+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
Kitap formatını tanıma, Farklı üretim teknikleri, Teknik bilginin kitap formuna aktarılması.
Dersin Amacı
Tasarım problemlerini kitap formatında çözme aşamasını tanıyacaktır. Problemi analiz eder ve gerekli araştırmaları yapar. Eskiz ve maketlerle olası çözümlere dair fikir üretir. Geliştirdiği fikirler arasından konuya en uygun olanını bulur ve uygular. Fikre uygun baskı tekniklerini dener. Geliştirilen fikirleri uygulamada çeşitli basım ve çoğaltım tekniklerini etkin olarak kullanabilecektir. Gerekli biçim, katlama ve ciltleme teknikleri tanır. Bu teknikleri fikri görselleştirmeye yönelik kullanır. Fikir eskiz ve maketlerinde tasarlanan görsele ulaşır. Kitabı bir aktarım biçimi olarak ele alabilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 3
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 3
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 3
P6 F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
P12 L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3 7
Ö2 Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. P.1.5 7
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. P.1.6 7
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. P.2.4 7
Ö5 Grafik tasarım ürünlerini üç boyutlu uygulama becerisi. P.3.6 7
Ö6 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.6.1 7
Ö7 Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. P.6.3 7
Ö8 Grafik tasarım ürününü üç boyutlu şekillendirmede kullanılan araç-gereçler hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. P.12.1 7
Ö9 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. P.12.3 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler.
2 Konu belirleme ve bu konuda teorik ve uygulamalı araştırma.
3 Yapılan araştırmaların eskiz haline getirilmesi
4 Eskiz çalışmaları
5 Eskiz çalışmaları
6 Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar
7 Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar
8 Farklı malzeme ve kağıt türlerinin araştırılması, denenmesi
9 Kitabı biçimlendirme ve boyutlandırma çalışmaları, maket çalışması
10 Tasarım Uygulamaları
11 Tasarım Uygulamaları
12 Tasarım Uygulamaları
13 Uygulamaların tamamlanarak el yapımı kitap formatına dönüştürülmesi: Harman ve cilt teknikleri
14 Uygulamalar üzerinde tartışma ve değerlendirme, Uygulamaların sunuşu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dündar, B. ‘Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap', 2012
M. Taşçıoğlu ‘Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap'Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2013
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 5 10
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 2 4
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P6 P12
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 3 - - - -
Ö2 Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. 3 - - - -
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. 3 - - - -
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. - 3 - - -
Ö5 Grafik tasarım ürünlerini üç boyutlu uygulama becerisi. - - 3 - -
Ö6 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - - 5 -
Ö7 Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. - - - 5 -
Ö8 Grafik tasarım ürününü üç boyutlu şekillendirmede kullanılan araç-gereçler hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. - - - - 3
Ö9 İstenilen boyutta ve hacimde ürün tasarlama becerisi. - - - - 3