Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA382 | Yeni Medya | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Geleneksel medya ile Yeni Medya ayrımının yapılabilmesi. Yeni Medya'nın temel özelliklerinin idrak edilebilmesi. Yeni Medya'nın sosyal, politik, ekonomik ve kültürel etkilerini öğrenilmesi. Yeni Medya ile değişen biçim ve içeriklerin kavranması.
Dersin Amacı
Öğrencilerden Yeni Medya kavramının tanımını, temel özelliklerini ve çeşitli etkilerini teorik ve pratik olarak kavraması Yeni Medya`nın küresel ve yerel örneklerini idrak etmesi ve bir yeni medya servis protopini incelemesi ve üretmesi beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 3 |
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 2 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 3 |
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse Giriş |
| 2 | Yeni Medya`nın tanımı |
| 3 | Yeni Medya Kavramı ve Temel Özellikleri |
| 4 | Küreselleşme ve Yeni Medya |
| 5 | Yeni Medya`nın etkileri |
| 6 | Vize Sınavı |
| 7 | Siber Kültür ve Siber Kimlikler |
| 8 | Blog Çalışması |
| 9 | Siber Cihazlar ve Araçlar |
| 10 | Remediation ve Yeni Biçimler |
| 11 | Paylaşım Kültürü ve Fikri Mülkiyet |
| 12 | Vaka çalışmaları |
| 13 | Yeni Medya`nın Geleceği |
| 14 | Göstergebilim kuramının düzenlenişi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation:Understanding New Media, MIT Press,1999. |
| Lister, Dovey,Giddings,Grant, Kelly, New Media A Critical Introduction, Routledge, 2009. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 88 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
