İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA377 Grafik Tasarım Teori ve Arş. 3 Güz 5 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z [email protected] 7576 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Grafik tasarımı kuramsal olarak tartışacaktır. Grafik tasarımcının çeşitli rollerini tartışması ve sorgulaması sağlanacaktır. Araştırma ve Kaynak Bulma Yöntemlerini geliştirecektir.
Dersin Amacı
Dersin kapsamında öğrenci; Grafik Tasarımın amaç ve öneminin sorgulayabilecektir. Grafik tasarımcının sosyal rolünün Sorgulayabilecektir. Görsel iletişimin sosyokültürel etkilerinin tartışılması hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 3
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 3
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 3
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 3
P14 N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3 1
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. P.3.4 1
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. P.3.5 1
Ö4 Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. P.5.4 1
Ö5 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 1
Ö6 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. P.7.3 1
Ö7 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir P.14.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş, dersin amacı ve haftalık programların tanıtımı.
2 ""First Things First""e giriş. ""First Things First 2000""in okunması ve konu hakkında bir sunum.
3 ""First Things First: Brief History""nin okunması. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
4 ""First Things First: Now More Than Ever""in okunması. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
5 ""A Manifesto with Ten Footnotes""un okunması. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
6 Sınıfta konuların genel tartışması. ""First Things First"" üzerine yazılı ödevin gerçekleştirilmesi. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
7 ""Design is an Avocado""nun okunması. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
8 ""Focus on Value""nun okunması. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
9 Çevreci Grafik Tasarım üzerine tartışmalar. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
10 ""Do Good Design"" kitabından okumalar. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi
11 ""Do Good Design"" kitabından okumalar. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi
12 ""Do Good Design"" kitabından okumalar. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi
13 Sürdürülebilir Grafik Tasarım üzerine ve ""İyi"" tasarım üzerine tartışmalar. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
14 Dönem sonu yazılı ödevlerin tesilmi. Verilen konular hakkında sunumların izlenmesi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Armstrong, H "Grafik Tasarım Kuramı", Espas Kuram Sanat Yayınları - İstanbul, 2012 Twemlow, A. "Grafik Tasarım Ne içindir"Yem Yayın- İstanbul, 2011
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 6 12
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 5 5
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P5 P7 P14
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 3 - - - -
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. - 3 - - -
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. - 3 - - -
Ö4 Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. - - 3 - -
Ö5 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - - - 3 -
Ö6 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. - - - 3 -
Ö7 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir - - - - 4