İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA373 Tasarım Analizi 3 Güz 5 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU A-Z08 [email protected] 7344 Çarşamba
13:00-14:00
Dersin İçeriği
Bu derste; tasarımın tanımı üzerinde durulacak, basılı ve dijital mecralarda tasarım öğelerinin kullanılışı güncel çalışmalar üzerinde incelenecektir. Çalışmaların tasarımın tanımından yola çıkılarak değerlendirmesi yapılarak, özgün tasarımların ve güçlü mesajların ortaya çıkmasındaki değişkenler araştırılacaktır.
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin tasarım yaparken dikkat etmeleri gereken noktaların farkına varmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. P.2.1 3,7
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi P.5.7 1
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. P.7.3 1
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tasarımın analiz ve teknikleri
2 Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Masaüstü yayıncılık)
3 Araştırma ve raporlandırma
4 Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Açıkhava reklamları)
5 Araştırma ve raporlandırma
6 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Portallar: haber, arama, oyun, eğlence, vb.)
7 Araştırma ve raporlandırma
8 Araştırma ve raporlandırma
9 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Blog, portfolyo, mesleki)
10 Araştırma ve raporlandırma
11 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Web reklamlar: banner, e-mail, v.b.)
12 Araştırma ve raporlandırma
13 Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.( T.V. reklamları: sanal reklam, bant reklamlar, viral, v.b.)
14 Araştırma ve raporlandırma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar JOHN FISKE, ‘İletişim Çalışmalarına Giriş'(Çev. Süleyman İrvan) Bilim ve Sanat Yayınları, 2003.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 12 12
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7 P8
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. 5 - - -
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi - 5 - -
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. - - 5 -
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - 5