Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA373 | Tasarım Analizi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU | A-Z08 | [email protected] | 7344 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Bu derste; tasarımın tanımı üzerinde durulacak, basılı ve dijital mecralarda tasarım öğelerinin kullanılışı güncel çalışmalar üzerinde incelenecektir. Çalışmaların tasarımın tanımından yola çıkılarak değerlendirmesi yapılarak, özgün tasarımların ve güçlü mesajların ortaya çıkmasındaki değişkenler araştırılacaktır.
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin tasarım yaparken dikkat etmeleri gereken noktaların farkına varmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | P.2.1 | 3,7 |
| Ö2 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | P.5.7 | 1 |
| Ö3 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. | P.7.3 | 1 |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tasarımın analiz ve teknikleri |
| 2 | Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Masaüstü yayıncılık) |
| 3 | Araştırma ve raporlandırma |
| 4 | Basılı medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Açıkhava reklamları) |
| 5 | Araştırma ve raporlandırma |
| 6 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Portallar: haber, arama, oyun, eğlence, vb.) |
| 7 | Araştırma ve raporlandırma |
| 8 | Araştırma ve raporlandırma |
| 9 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Blog, portfolyo, mesleki) |
| 10 | Araştırma ve raporlandırma |
| 11 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.(Web reklamlar: banner, e-mail, v.b.) |
| 12 | Araştırma ve raporlandırma |
| 13 | Dijital medya örneklerinin incelenmesi, eleştirilmesi, tartışılması.( T.V. reklamları: sanal reklam, bant reklamlar, viral, v.b.) |
| 14 | Araştırma ve raporlandırma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | JOHN FISKE, ‘İletişim Çalışmalarına Giriş'(Çev. Süleyman İrvan) Bilim ve Sanat Yayınları, 2003. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | - | - | 5 |
