İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA363 Mitoloji ve İkonografi 3 Güz 5 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
Mitolojik kavramların vazolar, duvar resimleri, mozaik, heykel, kabartma gibi arkeolojik buluntular üzerindeki betimlere dayanılarak tanıtılması.
Dersin Amacı
1. Mitoloji ile ilgili terminolojiyi tartışabilecektir. Mitolojik konulu eserlerin temel özelliklerini dönemlerine göre açıklayabilecektir. Mitoloji ile ilgili bilgileri temel düzeyde kullanabilecektir. Yunan Mitolojisinin kaynaklarını, Evren ve Tanrıların Yaratılışı ile ilgili orijin
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 3
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 2
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 3
P13 M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3 5
Ö2 Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunma becerisi. P.5.6 5
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi P.5.7 1,5
Ö4 Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak anlatabilme becerisi. P.8.2 1,5
Ö5 Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.13.3 1,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mitoloji ve ikonografiye Giriş (Tanımları, yardımcı oldukları disiplinler)ve Kaynakça
2 On iki Olymposlu tanrı-tanrıça isimleri ile simgeleri ve özellikleri
3 Antik Grek dünyasında evrenin yaratılışı
4 Uranos(Gök) ve Gaia (Toprak-Yer)
5 Kronos ve Rhea'nın evlilikleri ile Zeus ve diğer çocukları
6 Zeus ve Hera (hayatı,simgeleri,mitleri vs.)
7 Atlas, Menoitios, Prometheus, Epimetheus, Pandora
8 Ara Sınav
9 Athena (doğumu simgeleri, tapınakları) ve Adonis
10 Apollon, Marsyas, Daphne Apollon?un önemli tapınım merkezleri
11 Artemis (Ana tanrıçanın Anadolu?daki yeri kökeni ve gelişimi)
12 Artemis, Iphigenia, Aktaion
13 Aias, Amazonlar (yaşadıkları yer, özellikleri), Akhileus ve Penthesilia
14 Thetis ve Peleus?un düğünü, kavga tanrıçası ve Eris
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Cömert, B. "Mitoloji ve İkonografi", De ki Yayınları, İstanbul, 2010
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 6 12
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 5 5
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5 P8 P13
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 3 - - -
Ö2 Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunma becerisi. - 2 - -
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi - 2 - -
Ö4 Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak anlatabilme becerisi. - - 3 -
Ö5 Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - 3