Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA363 | Mitoloji ve İkonografi | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
Mitolojik kavramların vazolar, duvar resimleri, mozaik, heykel, kabartma gibi arkeolojik buluntular üzerindeki betimlere dayanılarak tanıtılması.
Dersin Amacı
1. Mitoloji ile ilgili terminolojiyi tartışabilecektir. Mitolojik konulu eserlerin temel özelliklerini dönemlerine göre açıklayabilecektir. Mitoloji ile ilgili bilgileri temel düzeyde kullanabilecektir. Yunan Mitolojisinin kaynaklarını, Evren ve Tanrıların Yaratılışı ile ilgili orijin
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 3 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 2 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 3 |
| P13 | M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | P.1.3 | 5 |
| Ö2 | Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunma becerisi. | P.5.6 | 5 |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | P.5.7 | 1,5 |
| Ö4 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak anlatabilme becerisi. | P.8.2 | 1,5 |
| Ö5 | Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.13.3 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mitoloji ve ikonografiye Giriş (Tanımları, yardımcı oldukları disiplinler)ve Kaynakça |
| 2 | On iki Olymposlu tanrı-tanrıça isimleri ile simgeleri ve özellikleri |
| 3 | Antik Grek dünyasında evrenin yaratılışı |
| 4 | Uranos(Gök) ve Gaia (Toprak-Yer) |
| 5 | Kronos ve Rhea'nın evlilikleri ile Zeus ve diğer çocukları |
| 6 | Zeus ve Hera (hayatı,simgeleri,mitleri vs.) |
| 7 | Atlas, Menoitios, Prometheus, Epimetheus, Pandora |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Athena (doğumu simgeleri, tapınakları) ve Adonis |
| 10 | Apollon, Marsyas, Daphne Apollon?un önemli tapınım merkezleri |
| 11 | Artemis (Ana tanrıçanın Anadolu?daki yeri kökeni ve gelişimi) |
| 12 | Artemis, Iphigenia, Aktaion |
| 13 | Aias, Amazonlar (yaşadıkları yer, özellikleri), Akhileus ve Penthesilia |
| 14 | Thetis ve Peleus?un düğünü, kavga tanrıçası ve Eris |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cömert, B. "Mitoloji ve İkonografi", De ki Yayınları, İstanbul, 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P8 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Geleneksel unsurları çağdaş yorumlarla sunma becerisi. | - | 2 | - | - |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | - | 2 | - | - |
| Ö4 | Bir düşünceyi sadece şekil kullanarak anlatabilme becerisi. | - | - | 3 | - |
| Ö5 | Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | - | 3 |
