Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA278 | Kalıgrafı I | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Serbest Kaligrafi çalışmaları, Kaligrafi ile tek kelimeler ve çoklu kelimeler, Yazı ile resim yapma yollar, Kaligrafi ile sanatsal düzenlemeler.
Dersin Amacı
Kaligrafik özellikli tasarımlar yapmayı öğrenir. Kaligrafinin tanımını ve kullanım alanlarını öğrenir. Başlıkta kaligrafi mantığını uygular. Serbest Kaligrafi çalışmaları yapar. Kaligrafi ile tek kelimeler ve çoklu kelimeler tasarlar. Kaligrafi ile kendi ismini tasarlar, kullanma olanakları yaratır. Yazı ile resim yapma yollarını öğrenir. Kaligrafi ile resimsel görüntü oluşturur. Kaligrafi ile sanatsal düzenlemeler oluşturur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 3 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme | P.1.1 | 4,6 |
| Ö2 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | P.1.4 | 4,6 |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | P.1.6 | 4,5,6 |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 4,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kaligrafi hakkında bilgilendirme ve deneysel konular belirleme. |
| 2 | Uygulamaya devam |
| 3 | Uygulamaya devam |
| 4 | Uygulamaya devam |
| 5 | Uygulamaya devam |
| 6 | Cümle veya metinleri kaligrafik yazılar ile düzenleme. |
| 7 | Uygulamaya devam. |
| 8 | Uygulamaya devam. |
| 9 | Tasarlanan düzenlemelerin sanatsal anlamda ele alınması. |
| 10 | Uygulamaya devam. |
| 11 | Uygulamaya devam. |
| 12 | Uygulamaya devam. |
| 13 | Kaligrafinin diger sanatlara yansimasi |
| 14 | Uygulamaya devam. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Dere, Ö. Faruk., "Yeni Başlayanlar İçin Kaligrafi''İnkılap Kitabevi 2016 |
| Sarıkavak, N., "Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar", Grafik Kitaplığı, 2014 | |
| CALLIGRAPHY başlığı altında toplanabilecek tüm kaynaklar incelenmelidir. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 3 | 5 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 122 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P8 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme | 3 | - |
| Ö2 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | 3 | - |
| Ö3 | Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. | 3 | - |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | 1 |
