İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA278 Kalıgrafı I 2 Bahar 4 2+2+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432
Dersin İçeriği
Serbest Kaligrafi çalışmaları, Kaligrafi ile tek kelimeler ve çoklu kelimeler, Yazı ile resim yapma yollar, Kaligrafi ile sanatsal düzenlemeler.
Dersin Amacı
Kaligrafik özellikli tasarımlar yapmayı öğrenir. Kaligrafinin tanımını ve kullanım alanlarını öğrenir. Başlıkta kaligrafi mantığını uygular. Serbest Kaligrafi çalışmaları yapar. Kaligrafi ile tek kelimeler ve çoklu kelimeler tasarlar. Kaligrafi ile kendi ismini tasarlar, kullanma olanakları yaratır. Yazı ile resim yapma yollarını öğrenir. Kaligrafi ile resimsel görüntü oluşturur. Kaligrafi ile sanatsal düzenlemeler oluşturur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 3
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme P.1.1 4,6
Ö2 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. P.1.4 4,6
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. P.1.6 4,5,6
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 4,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kaligrafi hakkında bilgilendirme ve deneysel konular belirleme.
2 Uygulamaya devam
3 Uygulamaya devam
4 Uygulamaya devam
5 Uygulamaya devam
6 Cümle veya metinleri kaligrafik yazılar ile düzenleme.
7 Uygulamaya devam.
8 Uygulamaya devam.
9 Tasarlanan düzenlemelerin sanatsal anlamda ele alınması.
10 Uygulamaya devam.
11 Uygulamaya devam.
12 Uygulamaya devam.
13 Kaligrafinin diger sanatlara yansimasi
14 Uygulamaya devam.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dere, Ö. Faruk., "Yeni Başlayanlar İçin Kaligrafi''İnkılap Kitabevi 2016
Sarıkavak, N., "Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar", Grafik Kitaplığı, 2014
CALLIGRAPHY başlığı altında toplanabilecek tüm kaynaklar incelenmelidir.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 3 5 15
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 122
Toplam Yük / 30 4,07
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P8
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme 3 -
Ö2 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. 3 -
Ö3 Tasarımlarını değişik materyallerle uygulama becerisi. 3 -
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - 1