İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA275 Sembol ve Anlam Yaratma 2 Güz 3 3+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432
Dersin İçeriği
Başlangıçından günümüze kadar oluşturulmuş simge, sembol ve işaretlerin grafik disiplini içinde realize edilme yöntemlerini, yeni anlamlar oluştururken dikkat edilmesi gereken konuları inceler, araştırır, ve uygulamalar yapılır. Yan anlamlar ve alt anlamlar üzerine tartışmalar açılır ve öğrencinin konuya hakim olmasına çalışılır,
Dersin Amacı
Semiyotiğin anlamı ve sınıflandırılması, semiyotiğin tarihi, ilk semboller ve gelişme aşamaları, tarihteki ilk endüstriyel ve ticari logolar ve gelişme süreçleri incelenir. Uygulamalar yaptırılır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 3
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 2
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 3
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 2
P13 M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. 1
P14 N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3 2,6
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. P.3.4 1,4,6
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi P.5.7 4,5,6
Ö4 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 2,4,6
Ö5 Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.13.3 1,4,6
Ö6 Estetik farkındalığa sahiptir P.14.1 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Seçilen kavram ve alt metinler üzerine görüşme (Aşk ve onu destekleyen alt kavramlar)
3 Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi
4 Konu ile ilgili tarihsel süreçin görüşülmesi
5 Kavram üzerine deneysel çalışılması
6 Kavram üzerine deneysel çalışmaya devam edilmesi
7 Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması
8 Çalışmaların bir kitapçık bağlamında geliştirilmesi
9 Ara Sınav
10 Elde edilen çalışmalara alt metinler oluşturulması
11 Çalışmalara ait eskizler hazırlanması
12 Araştırma 1 (Halk oyunları figürlerinden semboller yaratılması)
13 Araştırma 2 (Halı desenlerini oluşturan semboller üzerine araştırma hazırlanması)
14 Yapılan tüm çalışmalar ve araştırmalar için bir kitapçık hazırlanması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Batuhan H. "Semiyotik, Fanatizm ve Tolerans"Nobel Akademik Yayıncılık – İstanbul, 2007
Barthes R. "Göstergebilim Serüveni"Yapı Kredi Yayınları – İstanbul, 2009
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 3 6
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P5 P7 P13 P14
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 3 - - - - -
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. - 2 - - - -
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi - - 3 - - -
Ö4 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - - - 2 - -
Ö5 Alanla ilgili tarihi bilgileri sözel veya yazıyla yoluyla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - - 1 -
Ö6 Estetik farkındalığa sahiptir - - - - - 4