İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GRA272 Reklam Fotoğrafçılığı 2 Bahar 4 2+2+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-06 [email protected] 7576 Cuma
Dersin İçeriği
Fotoğrafın yapı ve çalışma mekanizma özelliklerini ayrıntılı olarak anlayabilmesi, fotoğraf makinasının özelliklerini doğru biçimde kullanma ve geliştirebilmesi, fotoğraf teknolojisinin özelliklerini, sanat ve tasarım alanlarından yararlanarak kullanabilmesi, görüntü işleme programlarını uygulamalı olarak kullanabilmesi, fotoğrafın estetik ve teknik yönleriyle reklam anlatımı arasında ilişki kurabilmesi ve stüdyo ışığını ve gün ışığını fotoğrafta doğru olarak algılayıp, reklam çekimlerinde karar verebilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciye, reklam fotoğrafında özellikle stüdyo çekimlerinin ne olduğu, nasıl çekildiği ve çekilen fotoğrafın nasıl kullanıldığını kavratmak dersin ana amacıdır. Öğrencinin, stüdyoda doğru bir reklam fotoğrafı çekip, bu fotoğrafı bir reklamda kullanılabilecek düzeyde işleyebilmesini sağlamak dersin ikincil amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 5
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
P6 F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
P10 J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3 3,7
Ö2 Tasarımlarının bilgisayar vb. Teknolojik cihazlarla uygulama becerisi. P.1.7 3,7
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 3,7
Ö4 Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini çözümleme becerisi. P.5.3 3,7
Ö5 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.6.4 3,7
Ö6 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 3,7
Ö7 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.8.1 3,7
Ö8 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 3,7
Ö9 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. P.10.1 3,7
Ö10 Algı ve problem çözme, teknik uygulama becerisi. P.10.4 3,7
Ö11 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. P.10.6 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Reklam Fotoğrafı Planlaması
2 Reklam Fotoğrafı Planlaması
3 Orta format makine kullanımı
4 Orta format makine kullanımı
5 Stil life çekimi
6 Stil life çekimi
7 Ara Sınav
8 Sıcak ışık kullanılarak manken ve giysi çekimi
9 Sıcak ışık kullanılarak manken ve giysi çekimi
10 Görüntü işleme programı uygulaması
11 Görüntü işleme programı uygulaması
12 Hareketli model çekimi
13 Makro çekim
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar GATCUM C. (2018), Experimental Photography. Ammonite Press.
Özer KANBUROĞLU, A dan Z ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004.
Özer KANBUROĞLU, Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları, İstanbul, 2010.
Emre İKİZLER, Filmden Dijitale Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2007.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 128
Toplam Yük / 30 4,27
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P6 P7 P8 P10
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 5 - - - - - -
Ö2 Tasarımlarının bilgisayar vb. Teknolojik cihazlarla uygulama becerisi. 5 - - - - - -
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. - 5 - - - - -
Ö4 Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini çözümleme becerisi. - - 5 - - - -
Ö5 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - 5 - - -
Ö6 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - - - - 5 - -
Ö7 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - - - 5 -
Ö8 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - - - 5 -
Ö9 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. - - - - - - 5
Ö10 Algı ve problem çözme, teknik uygulama becerisi. - - - - - - 5
Ö11 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. - - - - - - 5