Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA272 | Reklam Fotoğrafçılığı | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-06 | [email protected] | 7576 | Cuma |
Dersin İçeriği
Fotoğrafın yapı ve çalışma mekanizma özelliklerini ayrıntılı olarak anlayabilmesi, fotoğraf makinasının özelliklerini doğru biçimde kullanma ve geliştirebilmesi, fotoğraf teknolojisinin özelliklerini, sanat ve tasarım alanlarından yararlanarak kullanabilmesi, görüntü işleme programlarını uygulamalı olarak kullanabilmesi, fotoğrafın estetik ve teknik yönleriyle reklam anlatımı arasında ilişki kurabilmesi ve stüdyo ışığını ve gün ışığını fotoğrafta doğru olarak algılayıp, reklam çekimlerinde karar verebilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciye, reklam fotoğrafında özellikle stüdyo çekimlerinin ne olduğu, nasıl çekildiği ve çekilen fotoğrafın nasıl kullanıldığını kavratmak dersin ana amacıdır. Öğrencinin, stüdyoda doğru bir reklam fotoğrafı çekip, bu fotoğrafı bir reklamda kullanılabilecek düzeyde işleyebilmesini sağlamak dersin ikincil amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
| P6 | F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
| P10 | J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | P.1.3 | 3,7 |
| Ö2 | Tasarımlarının bilgisayar vb. Teknolojik cihazlarla uygulama becerisi. | P.1.7 | 3,7 |
| Ö3 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | P.2.3 | 3,7 |
| Ö4 | Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini çözümleme becerisi. | P.5.3 | 3,7 |
| Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.6.4 | 3,7 |
| Ö6 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | P.7.2 | 3,7 |
| Ö7 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.8.1 | 3,7 |
| Ö8 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 3,7 |
| Ö9 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | P.10.1 | 3,7 |
| Ö10 | Algı ve problem çözme, teknik uygulama becerisi. | P.10.4 | 3,7 |
| Ö11 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | P.10.6 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Reklam Fotoğrafı Planlaması |
| 2 | Reklam Fotoğrafı Planlaması |
| 3 | Orta format makine kullanımı |
| 4 | Orta format makine kullanımı |
| 5 | Stil life çekimi |
| 6 | Stil life çekimi |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Sıcak ışık kullanılarak manken ve giysi çekimi |
| 9 | Sıcak ışık kullanılarak manken ve giysi çekimi |
| 10 | Görüntü işleme programı uygulaması |
| 11 | Görüntü işleme programı uygulaması |
| 12 | Hareketli model çekimi |
| 13 | Makro çekim |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | GATCUM C. (2018), Experimental Photography. Ammonite Press. |
| Özer KANBUROĞLU, A dan Z ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004. | |
| Özer KANBUROĞLU, Dijital Fotoğraf Rehberi, Say Yayınları, İstanbul, 2010. | |
| Emre İKİZLER, Filmden Dijitale Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2007. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 128 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,27 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P6 | P7 | P8 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Tasarımlarının bilgisayar vb. Teknolojik cihazlarla uygulama becerisi. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini çözümleme becerisi. | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö10 | Algı ve problem çözme, teknik uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | 5 |
| Ö11 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | 5 |
